Felvetődött az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításának törlése, ezzel azonban szintén sok milliárd forintnyi uniós pénzről mondott volna le a főváros. A főpolgármesteri kabinet úgy döntött: a Margit híd rekonstrukciója elodázhatatlan, ezért más, még halasztható beruházásoktól csoportosítja át a hiányzó összeget, de nagyobb beruházást nem törölnek, és nem írnak ki új közbeszerzést sem.
A főváros 2010-re és 2011-re összesen 14,2 milliárd forintot tervezett be hidak és felüljárók felújítási munkálataira. A főváros és a budapesti hidakat kezelő Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) megvizsgálta, hogy melyek azok a rekonstrukciós munkálatok, amelyeket mindenképpen el kell végezni, s melyek azok, amelyek kockázatmentesen halaszthatók.
Az FKF fenntartói nyilatkozata szerint három híd és felüljáró kivételével a rekonstrukciók többsége halasztható, így a főváros 13,2 milliárd forintot tudott a Margit híd felújítására átcsoportosítani. Ugyancsak elhalasztotta a főváros az M5-Ipacsfa közötti közútfejlesztést, felszabadítva ezzel további 1,6 milliárd forintot. A fennmaradó 2,3 milliárd forintot az akkori városvezetés a kerékpárút-fejlesztésre szánt összegek egy részének uniós forrásokkal való kiváltásával teremtette elő.
Felújítás aranyárban – avagy miért drága a Margit híd?
Egy időben még morogtam, hogyan kerülhet többe egy híd felújítása, mint a Hoover-gát fölött épülő vadonatúj, impozáns híd felépítése… de már nem érdekel. (Saját kép az építésről.) A jó öreg magyar virtusban lehet bízni: amíg a politikusaink szemérmetlenül ellopnak mindent, ami nincs odahegesztve a betonhoz, addig itt nem lesz KKK.
2011. September 25. Sunday at 15:33
Te csak ne adj tippeket nekik. A végén még azt is lopkodni kezdik, ami le van betonozva.
2011. September 25. Sunday at 15:50
de mijaza KKK?
2011. September 25. Sunday at 16:06
Az írás alján ott van, hogy ‘Posted in KKK’. Ha a linkre kattintasz, akkor megtudod. (Egyébként Külső Keleti Körút.)