Szerelés előtt:
From MiVanVelem |
Szerelés után:
From MiVanVelem |
Előző este furán kattogott az első lánckerék, ha a középső fokozatba váltottam. Oké, mivel bringatúra volt betervezve, másnap felraktam a kerékpárt az állványra, nézzük, mi kattog. (A négyzet, az.(1))
(1) Elmagyarázhatatlan veszprémi poén.
A diagnózis egyszerű volt: a láncterelő hozzáért a lánchoz váltás után is. Oké, vissza akartam váltani az alapállapotba… és váratlanul letört a váltót tartó fémkar a vázról. Mivel ez alumíniumváz, a hegesztést gyakorlatilag el is lehet felejteni. Leültem a számítógép elé, kinéztem, mennyibe kerül egy olcsóbb Mali váz… aztán nagyokat sóhajtozva eltoltam a bringát a szervízbe. Első körben a szerelő rábeszélt, hogy oldjuk meg bilinccsel… meglátjuk. Mindenesetre éppen kezdtem volna visszaszokni az esti bringázásokra, de úgy látszik, még az égiek is ellene vannak.
2011. September 24. Saturday at 16:32
“Mindenesetre éppen kezdtem volna visszaszokni az esti bringázásokra, de úgy látszik, még az égiek is ellene vannak.”
Ilyen hamar ne add fel, ez megfutamodás volna :). Különben sem kötelező 5*9 váltót használni egy olyan kerékpáron, ami országútra volt tervezve…
2011. September 24. Saturday at 16:39
Csak 3*9. Emellett rengeteget tököltem azon, hogy az egyórás napi etapban legyen olyan meredek szakasz, ahol az első lánckerékkel is kell váltani.
Természetesen nem adtam fel, kedden kapom vissza a bringát, aztán folytatom. Ha a bilincs nem vált be, a vázcsere még mindig megoldás lesz.
2011. September 24. Saturday at 18:13
Spéci a szerelődepód…
Tetszik! :-))
2011. September 24. Saturday at 18:42
Akkor ez nálad teljesítménytúra? Azt hittem, hogy a biciklizés öröméért csinálod, vagy csak egyszerűen egy kis kondi :-)
Az állvány pedig tényleg egyedi…
2011. September 24. Saturday at 18:52
Egyszerűen kondi. De pusztán sík terepen bringázni, az nem annyira intenzív.
2011. September 24. Saturday at 20:50
Elmagyarázom én azt a poént :)
Miért kattog a vonat kereke?
A felépítmény nem zakatolhat, marad a futómű, azon belül is a kerék. Minél nagyobb, annál hangosabb, a területe
T= r négyzet x pí,
ebből az r és a pí állandó, ezek nem zörögnek.
Marad a négyzet (!), ahogy az körbefordul a sarkain, na az kattog!
;)
2011. September 24. Saturday at 20:58
Nagyjából igen, de eredetiben ez egy hosszabb levezetés :)
Valahol meg is van a cikk, terveztem, hogy előkeresem és beszkennelem.
2011. September 25. Sunday at 17:19
“Mivel ez alumíniumváz, a hegesztést gyakorlatilag el is lehet felejteni.” – AWI hegesztésnek hivják azt, amit elfelejtenél (argon védőgázos wolframelektródás ivhegesztés) – googli tuti kidob jópár cimet, de általában gépipari iskoláknak is van ilyen cuccuk, amivel oktatják a nebulókat… Ekkora hegesztésért szerinem max 1-2 ezrest fognak kérni, simán megéri…
2011. September 25. Sunday at 17:24
Lehet hegeszteni, de nagy erőt nem bír ki. (Én már évek óta keresek megoldást arra, hogy hegesszenek fel a hátsó vázra olyan szemet, melyhez tudok csomagtartót rögzíteni, de még azt a terhet sem bírná ki.)
2011. September 25. Sunday at 22:34
ha valahogy lehozod meghegesztem neked, jobb lesz mint az eredeti, ez a szakspecialitásom …
2011. September 25. Sunday at 22:45
Várjuk meg a bilincset. A fazon szerint 3e-ből megvan, annyit megér a kisérlet.