Ennyit a kerékpártúráról

Szerelés előtt:

From MiVanVelem

Szerelés után:

From MiVanVelem

Előző este furán kattogott az első lánckerék, ha a középső fokozatba váltottam. Oké, mivel bringatúra volt betervezve, másnap felraktam a kerékpárt az állványra, nézzük, mi kattog. (A négyzet, az.(1))

(1) Elmagyarázhatatlan veszprémi poén.

A diagnózis egyszerű volt: a láncterelő hozzáért a lánchoz váltás után is. Oké, vissza akartam váltani az alapállapotba… és váratlanul letört a váltót tartó fémkar a vázról. Mivel ez alumíniumváz, a hegesztést gyakorlatilag el is lehet felejteni. Leültem a számítógép elé, kinéztem, mennyibe kerül egy olcsóbb Mali váz… aztán nagyokat sóhajtozva eltoltam a bringát a szervízbe. Első körben a szerelő rábeszélt, hogy oldjuk meg bilinccsel… meglátjuk. Mindenesetre éppen kezdtem volna visszaszokni az esti bringázásokra, de úgy látszik, még az égiek is ellene vannak.

11 thoughts on “Ennyit a kerékpártúráról

  1. “Mindenesetre éppen kezdtem volna visszaszokni az esti bringázásokra, de úgy látszik, még az égiek is ellene vannak.”

    Ilyen hamar ne add fel, ez megfutamodás volna :). Különben sem kötelező 5*9 váltót használni egy olyan kerékpáron, ami országútra volt tervezve…

  2. Csak 3*9. Emellett rengeteget tököltem azon, hogy az egyórás napi etapban legyen olyan meredek szakasz, ahol az első lánckerékkel is kell váltani.
    Természetesen nem adtam fel, kedden kapom vissza a bringát, aztán folytatom. Ha a bilincs nem vált be, a vázcsere még mindig megoldás lesz.

  3. Akkor ez nálad teljesítménytúra? Azt hittem, hogy a biciklizés öröméért csinálod, vagy csak egyszerűen egy kis kondi :-)

    Az állvány pedig tényleg egyedi…

  4. Elmagyarázom én azt a poént :)

    Miért kattog a vonat kereke?
    A felépítmény nem zakatolhat, marad a futómű, azon belül is a kerék. Minél nagyobb, annál hangosabb, a területe
    T= r négyzet x pí,
    ebből az r és a pí állandó, ezek nem zörögnek.
    Marad a négyzet (!), ahogy az körbefordul a sarkain, na az kattog!

    ;)

  5. “Mivel ez alumíniumváz, a hegesztést gyakorlatilag el is lehet felejteni.” – AWI hegesztésnek hivják azt, amit elfelejtenél (argon védőgázos wolframelektródás ivhegesztés) – googli tuti kidob jópár cimet, de általában gépipari iskoláknak is van ilyen cuccuk, amivel oktatják a nebulókat… Ekkora hegesztésért szerinem max 1-2 ezrest fognak kérni, simán megéri…

  6. Lehet hegeszteni, de nagy erőt nem bír ki. (Én már évek óta keresek megoldást arra, hogy hegesszenek fel a hátsó vázra olyan szemet, melyhez tudok csomagtartót rögzíteni, de még azt a terhet sem bírná ki.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *