RFM

Már írtam néhányszor, hogy nem túlságosan kedvelem a BMI értéket, mert nálam erősen félremér. Jelenleg olyan 3-4 kiló felesleg van rajtam, a BMI szerint (28) viszont erősen el vagyok hízva. A magyarázat egyszerű, a BMI nem veszi figyelembe a testzsír százalékos arányát, illetve az izmok mennyiségét.
Úgy látszik, nem csak nekem nem tetszett ez az érték.
Kedvenc dietetikus blogomon jelent meg egy írás az RFM értékről.
Elolvastam, megmértem (25,7%), elgondolkodtam. Látható, hogy a problémámat ez a képlet sem oldja meg, eszerint is el vagyok hízva. Ez is logikus, hiszen attól, hogy kivették a testsúlyt a képletből és az alakot tették a helyére, még nem kezelték le azt, ha valakinek zömök a testalkata.
De ahogy a cikkben is említik, az RFM már kevesebbet hibázik.

PS1.
Egyébként nem egy soha nem hallott, forradalmian új dologról van szó. Az értelmesebb fitnessz oldalak már régóta pedzegetik, hogy ne a súlyunkat méregessük, ha követni akarjuk a változásokat, hanem a derekunk körvonalát. Az RFM csak formulázta, számszerűsítette az eredményt.

PS2.
Miután megírtam, két nappal rá vettem észre, hogy a cikk linkje kikerült az Index nyitólapjára is, így ez az írás feleslegessé vált. Hja, így jár az, aki nem akar megszakítani egy sorozatot.
De megírt posztot nem dobunk ki.

4 thoughts on “RFM

  1. Nálunk a jobb diétás dokik bekötik a pácienst a konnektorba, így részenként megnézik, milyen az ellenállás. Ezek után adnak egy teljes testképet, hogy pl. a bal karban van X kg szír, és Y kg izom. E szerint tessék rá dolgozni.

    Szerintem se az index határozzon meg. Te jó ég! Nem is emlékszem, mikor néztem rá utoljára..

  2. Ez szemétség! A BMI szerint már éppen belefértem az normál/elfogadható státuszba.
    Erre most…
    Szóval visszaszámolva csináltam egy X cm hosszú mércét.
    Jelenleg még nagyon el vagyok maradva a “normál” besorolástól… :-(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *