Bementem a hivatalba

Ma volt időm bemenni a hivatalba. (Volt a fenét, loptam máshonnan.) Felhívtam a Fővárosi Főépítészi irodát, ott közölték, hogy a tervek a Fővárosi Ügyfélszolgálati irodában tekinthetők meg. Bementem, elkértem – majd félrevonultam olvasgatni. Nem egy rejtőjenő, az tény.
De izgalmas.

Minden különösebb szerkesztés nélkül, csak úgy ömlesztve:

  • Két vaskos dosszié. Az egyik főleg szöveg, magyarázó ábrákkal. A másik tisztán tervrajzok. A dátum a terveken: 2007 június. Mit is mondott az önkormányzat? Azért most van a lakossági fórum, mert most kapták csak meg a terveket. Nem, még véletlenül sem azért, hogy ne legyen időnk ellenkezni.
  • A tervezett út szélessége: 30-40 méter, a csomópontokon 50-60. Ehhez képest csak a Küküllő utca környékén van egy 50 méter hosszú szakasz, ahol megvan a 40 méter.
  • A Flór F. utcára továbbra is be van jelölve a minimálisan 20 méter szabályozási szélességű sáv, bármit is mondott a fórumon a hölgy. A szépség az, hogy kimentem, leléptem: a kerítésemtől a záportározó faláig durván 14 méternyi a távolság. Hogyan gondolták itt a min. 20 méter lefoglalást?
  • A ‘Nagyburma’ vasútvonal. Eredetileg az volt, hogy valami BILK konténerterminál kiszolgálására tervezték meghagyni, de aztán rájöttek, hogy ezt Ferencváros felől is elérik. A végső álláspont, legalábbis a terv szerint, az az, hogy a vonal Szemeretelep-Lajosmizse vonal között megszűnik, de az M5-Ipacsfa vonalon a Honvédség ragaszkodik egy olyan állapothoz, hogy háborús helyzet esetén 10 napon belül feléleszthető legyen a vonal. A terv azzal kalkulál, hogy ugyanez a megkötés lesz érvényben az Ipacsfa út-Szemeretelep között. (Vasúti térkép itt.)
  • A XXIII. kerület már elkészítette a javaslatát a keretterv módosítására – és példásan ki is tették a netre. (A XVIII. kerület esetében meg még azt se tudjuk, mit fognak javasolni. Net? Ne röhögtess…)
    A lényeg: érdemes elolvasni az iratot, gyakorlatilag a javaslat nagy része az eredeti tervekből van kiollózva. (Eltekintve a helyi specialitásoktól, pl. a Bevásárló utcai csomóponttól.)
  • Kialakítandó csomópontok: Nagykőrösi út, Lőrinci út, Péterhegyi út, Nefelejcs út, Gyömrői út, Csévéző út, Álmos út/Maglódi út, stb…
  • Az út besorolása: B.III.a.B, azaz BIII belterületi I. rendű főút. Ez egy csomó számban is kifejezett paramétert takar, engem ez az egy rúgott hasba:
    Környezeti körülmény: A, lazán beépített terület, nem érzékeny környezet.
    Nem a francokat.
  • Hivatalosan az I. ütem vége a Flór F. utca, egész konrétan az 5+654,55 kmsz. A Péterhalmi útnál szintbéli kereszteződés lesz, az út a vasúttal párhuzamosan megy tovább. Ennek némileg ellentmond, hogy a mélyvezetés az 5+344,98 kmsz-től indul, azaz a Flór utcától visszafelé jó 300 méterrel. De ott már a Péterhalmi út van…
    További számadatok: a tervezett mélyvezetés hossza: 2,972,75 méter.
    Az átvezetett utak: Halomi, Sallai, Üllői.
    Az Auchan út alatt elmegy (8+066,99 kmsz), majd különszintű csomópontban csatlakozik a Ferihegyi útra. (Ez az egész egy nagy csomópont lesz, szvsz.)
  • Megvizsgálták az élővilágot is. Idézetek jönnek.

    Semmilyen természetes v. természetközeli növénytársulás nem azonosítható.

    A növényvilág védett értéket nem tartalmaz.

    A terület állatvilága a növényzet degradált jellegének megfelelően szegény.

    A tervezett beruházás természetes vagy természetközeli élővilágot nem érint.

    Megajónénikétek. Gondolom, ez a két nyúl meg csak optikai csalódás lehetett egyik reggel, nem messze a házunktól. Az erdőkről már nem is beszélve.

  • A terület a Pesti-síksághoz tartozik. Agyagos, homokos, kavicsos rétegek váltják egymást. A talajvízszint 1,5 méter.
  • A tervezett forgalom típusa: személyautó, teherautó, kamion.
  • Sajnos ekkor már zárt a hivatal, nem volt időm szószerint kimásolni a két mondatot. Két különböző fejezetben voltak, és valahogy így szóltak:
    – A zajterhelés csak az út mellett lesz meghatározó, attól távolodva elhanyagolhatóvá válik.
    – A levegőszennyezés csak az út mellett lesz meghatározó, attól távolodva elhanyagolhatóvá válik.
    Nem vagyok egy community warrior, de erre a két mondatra az összes bicska kinyílott a zsebemben. Milyen már, ilyesmit betervezni? Mintha azt mondanák, hogy ‘Barátaim, ott az út szélén, tudjuk, hogy meg fogtok dögleni, de vígasztaljon benneteket az a tudat, hogy holttesteiteken keresztül vidáman tülkölő autók fognak szélsebesen a legközelebbi bevásárlóközpont felé hajtani!’. Tudom, demagógia, de ez most kikívánkozott belőlem. Mekkora vogon gondolkodás kell már ahhoz, hogy meg se forduljon a tervező fejében, hogy azt a nyomorult gödröt be is lehetne fedni, gyakorlatilag bagóért? Ez a két mondat volt az, mely teljesen felpiszkálta bennem a harci szellemet.

A fővárosi önkormányzatnál valamikor november végén lesz az ülés, ahol eldől, mi kerül a kerettervbe. Ha kellően naívak vagyunk, akkor bízhatunk abban, hogy az önkormányzat kellően empatikusan képvisel minket. Ne is zavarjon senkit, hogy eddig még nem közölték semmilyen fórumon, hogy milyen álláspontot is akarnak képviselni, azon kívül, hogy nem a tervet. A másik mód arra, hogy megpróbáljuk képviselni az érdekeinket, az az, hogy közvetlenül nyújtunk be akár tiltakozást, akár észrevételeket a fővároshoz. Amennyiben az utóbbit is meg akarjuk lépni, akkor viszont gyorsan kell cselekednünk; amennyiben kellő mennyiségű aláírással is szeretnénk nyomatékosítani a megjegyzéseinket, akkor nagyon hamar neki kell állni gyűjtögetni. Bárki, aki úgy érzi, részt akar ebben venni, legyen kedves, íratkozzon fel a levlistára, a szervezkedés értelemszerűen azon fog történni.

This entry was posted in KKK.

One thought on “Bementem a hivatalba

  1. Hát maximum respect neked ezért a harcért és kitartás!

    (Én hálistennek megkönnyebbültem amikor kiderült hogy nem felénk (mellettünk fokozottan védett természetvédelmi területek), északra fog menni a falut elkerülő főút, hanem délre, messze innen, a falu túlsó oldalán (Fejér megye, 62-es főút, Seregélyes)
    Mondjuk még csak tervben van, az itthoni viszonyokat figyelembe véve minimum 3, maximum 8 év múlva lesz aktuális :) )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *