Álom, álom

Emlékeztek, egykoriban mennyire elterjedt ez az agykontroll nevű izé? Aztán kiderült, hogy nagy része ennek is parasztvakítás.
Pedig vannak részei, melyek működhetnek.

Anno nagyon régen kaptam egy könyvet a szobatársamtól. Ez valójában egy autogén tréning könyv volt. Meglepődve olvastam. Halványlila elképzelésem sem volt, miért kaptam meg pont ezt a könyvet. A nagy része ugyanis arról szólt, hogyan lazítsunk, hoigyan aludjunk el könnyen, gyorsan.

Na most akkoriban én az alvás fedettpályás világbajnoka voltam. Az egyéni rekordom 36 óra folyamatos alvás volt. Az ébrenléti meg 52 óra. (Az előbbi egy egyhetes egyetemi napok után történt, az utóbbi meg azután, hogy bárt vittünk az egyetemi farsangi bálon. Kábé háromszor csíptem be és józanodtam ki ez idő alatt. De nem aludtam.)

Mostanában már más a helyzet. Néha tényleg nehezen alszom el. Szükségem van mindenféle trükkökre.

  1. A Levi-féle könyvből egy dolog maradt meg: az izmok fokozatos ellazítása. Amíg el nem kezded – akár fentről, akár lentről – tudatosan ellazítani az izmaidat, addig nem is veszed észre, mennyire feszesek, görcsösek. Amikor végigértél, mindent ellazítottál, szószerint könnyebbnek érzed magad.
  2. Persze ez még nagyon kevés. Nekem a legfőbb bajom, hogy folyamatosan pörög az agyam. Mi lesz holnap ezzel? Mi lesz utána azzal? Hogyan fogom megoldani azt az izét a jövő héten? Úristen, mekkora balek voltam tegnap! Meg ilyenek.
    Ekkor segít egy nagyon erős kép: A hóekés álomdömper.
    Képzeld el, hogy egy ilyen gép vágtat neki ezerrel a gondolataidnak és söpri le mindet kíméletlenül az útról. Neked csak annyi a dolgod, hogy nem nézel oldalra. Nem követed a gondolataidat az árokba.
  3. De ez még mindig nem elég. Ekkor csak az akadályokat távolítottad el. Ez még nem alvás.
    Ahhoz… hát, nem is tudom. Igyekszem pontosan leírni. Behunyom a szememet, de a szemhéjam mögött tágra nyitom és felfelé forgatom. Az egésznek olyan érzete lesz, mintha az ember egy nagy fekete kútba zuhanna. Egy olyan kútba, amelyiknek soha nincs alja. Csak zuhanok és várok. Az első idióta, absztrakt gondolatra. Ha megjön, akkor vigyorgok. Már közel van az alvás.

Aztán persze van, amikor egy pohár bor is elég.