Ma is kerékpár

Mondtam már, hogy a bringán baromi kemény és pengevékony nyereg van (Selle Royal Viper 8546C)? Ebből következően reggelre akadt némi ülésproblémám. De szezon elején nagyon fontos, hogy nem szabad megriadni a kerékpártól, ilyenkor keményen hozzá kell szoktatni magam. Azaz ma is elmentem egy hosszú, sziszegős körre: Margitsziget, Városliget majd haza.
A mellékelt képet útközben vadásztam, a Műegyetem rakparton. A címe legyen mondjuk az, hogy “Kerékpárút, Budapest”.

És említést kell még tennem a legyőzhetetlen cipőfűzőről is. Az Üllői-Ecseri út sarkán a cipőfűzőm beleakadt az első fogaskerékbe, és… a fogaskerék kartonpapírként hajlott el. Nem hülyéskedek, itt a fénykép. (Az egyenes vonal a lánc, az ívelt vasdarab az elhajlott nagy fogaskerék.) Mielőtt azt mondanád, hogy gagyi, itt van a bringa adatlapja, meg lehet nézni, mik vannak rajta.
Ráadásul akkor kezdett el cseperegni az eső is, szóval igen boldog hangulatban bontottam le az első váltót, hogy egyáltalán haza tudjak gurulni a géppel. Szinte hihetetlen… a cipőfűző műanyag végének abszolút semmi baja sem lett azonkívül, hogy kicsit összenyomódott. A franc se gondolta volna, hogy az Adidasnál ilyen harcászati cipőfűzőket készítenek.
Külön öröm, hogy ritka hülye hetem lesz, keddnél előbb el se tudom vinni a szerelőhöz a bringát, a műtét pedig nem lesz sem olcsó, sem rövid. Pedig a meteorológia alapján már kerékpárral akartam járni a héten munkába. Triplerat.

16 thoughts on “Ma is kerékpár

  1. Nem zsíros, iszonyú poros. (Ez egy mobiltelcsi, melyet rendszeresen a zsebemben tartok.)
    Pont ma locsoltam meg ablakpucoló folyadékkal, mert nekem sem tetszettek a képek.

  2. Al, meglátjuk. Egyelőre még nem tudok árakat – nyilván ezen fog múlni, mit rakatok rá.
    Ha nagyon drága lesz, akkor inkább betűrön a cipőfűzőmet…;)

  3. Shimano 105 30 penz, a korabbi modell.
    http://ebike.hu/termekek/hajtomu/octalink/1624

    Vagy egy jo Truva 24 penzert:
    http://ebike.hu/termekek/hajtomu/integralt/2304

    Ez utobbit javaslom, ha penztarca okossag van, mert hozza a 105-os szintjet de olcsobb. Viszont ez alatt en nem vennek, mert nem csak a cipofuzod lehet erosebb… Ezekre evekig nem lesz gondod, az also kategoriabol viszont gyakrabban lehet ilyen gond. Mondjuk az is fontos lesz, hogy milyen a monoblokk, mert gondolom azt nem feltetlenul cserelnel (es ugye negyszogesre nem megy fel az isis, stb.).

    Amugy ha a bringa arat meg akarod duplazni, akkor tolhatsz ra egy Dura Ace hajtomuvet is :)

    Jah, jo olvasni, hogy te is tolod a ketkerekut, bar en montiban utazom:
    http://pix.bikemag.hu/showgallery.php?cat=1937

    Regi kepek, azota mar spd pedalt hasznalok.

  4. Kösz a linket, itt aztán lehet csemegézni.
    Egyelőre az zavar, hogy a mostani hajtókar 3 fogaskerekes (32/42/52) és ezt is szoktam meg. Amiket te ajánlottál, azok két kerekesek (52/39) – hasonlót meg csak egyet találtam (http://ebike.hu/termekek/hajtomu/octalink/1625), ez viszont árban elég húzós. Viszont attól tartok, hegyekben kell még az a 32 fog.
    Alszok rá még egyet.:)

  5. Nincs mit. Amit kineztel az ugyanaz, mint amit ajanlottam, csak harom tanyerral, azert magasabb is az ara. Szerintem a truva is tud fogadni, harom tanyert, csak gyarilag ketto van. Mondjuk kerekpar boltokban biztos fogsz talalni egy csomot harom tanyerost, viszont a markara/tipusra figyelj.
    Amugy egyre jobban kopik ket a harom tanyer az utcai hasznalatbol is, ezert van az, hogy a kicsi viszont 39 es nem 42, azert az sem mindegy, bar ha hatul felmesz a nagyra a koszorun, akkor elol elvileg a 39 is elegendo. (en mondjuk szeretem a kistanyert is, de a monti es a terep mas teszta, kell is maszashoz).

  6. Nem tudok fogalmazni vazz. Igy szerettem volna:
    “Amugy egyre jobban kopik ki a harom tanyer az utcai hasznalatbol is”

    Bocsi Joe, itt kerdeztek.

    OFF

    hgyorgy.

    Attol fugg, hogy mire. Bar sok kulonbseg nincs a ketto kozott, de azert aprosagok megis (ules, teleszkop, stb.) A Magellan magyar marka.
    Szoval ez a sportosabb:
    http://kerekpar.hu/termekek/mtb/ferfi/1105
    Ez pedig a kenyelmesebb:
    http://kerekpar.hu/termekek/mtb/ferfi/2766
    Ez a szlovak verzio (Kelly’s):
    http://kerekpar.hu/termekek/mtb/ferfi/1892
    Ez pedig a cseh (Author):
    http://www.author-hungary.com/main.php?page=bike&bike_id=227&tipus=1&mod=tip&ev=2006

    Igazabol mindegy. Azonos kategoriaju RST & Mozo telok vannak rajtuk, tourney szeria, kis acera-val fuszerezve a shimano kinalatabol. Szoval amelyik tetszik, azt kell elhozni. En a magyar verziot tamogatom, tobb okbol is. De a vevo szempontjabol azert mert a Cseke Rt. rendkivul korrekt, tehat egy esetleges garancialis vita szinte kizart.

    ON

  7. Sőt. Folytatom is az offolást. Nem tudsz egy megbízható szerelőt ajánlani? Akihez én szoktam járni, itt nem messze, ő egy külvárosi bácsika, nagyon lelkiismeretes és korrekt… de valahogy nem hiszem, hogy jártas lenne abban, hogy ebben az árkategóriában mi mivel passzintható. (Utánaérdeklődtem, a webes áruház árai nagyon jók – de ahhoz nekem már pontosan tudnom kell, mit rendeljek. És egyelőre még pl. ez a “Giga X Pipe XR CrMo csapágy” is kifog rajtam, melyet a Truva hajtómű esetén egyeztetni kellene.)

  8. Az ebike.hu a legolcsobb beszerzesi forras az orszagban, kiveve ha valahol extra akcio van valamilyen termekre. A truvativnal azt jelenti, hogy azokkal a monoblokkokkal illesztheto ossze. Neked nem olyan van a gepben ezt latatlanban mondom, mert nem hiszem, hogy a Miche melle truva mono kerult volna gyarilag.
    Ebike-on nincs ilyen most, ha jol latom. De szerintem az csak egy pelda, hogy azok a truvak jok hozza vagy ilyesmi. Montis korben legalabbis nem igazan szamit. Itt van, ami van nekik: http://ebike.hu/termekek/monoblokk
    Az egyetlen baj az ebike-al, hogy inkabb montiban utaznak.
    A lenyeg, hogy azonos legyen az illesztes, szoval negyszogtengelyes, bordas, isis vagy octalink. Amilyen a mono, olyan hajtomu megy ra.

    En a Bike Bergusonba jarok:
    http://www.berguson.hu/

    Jo szivvel ajanlom oket is:
    http://www.speed-way.hu/main.php

    Viszont azt nem tudom ok mennyire vannak otthon orszaguti temaban, en montizom es monti kereskorben vagyok otthon inkabb. Talan erdemes volna a bikemag forumon az orszagutis topicba irnod:
    http://forum.bikemag.hu/showthread.php?t=2198

  9. A lenyeg, hogy azonos legyen az illesztes, szoval negyszogtengelyes, bordas, isis vagy octalink.

    Azt írják a mostaniról, hogy “Miche kazettás fõtengelykészlet, Miche Team 170 / 52 – 42 -32 hajtómûvel”. Ez a ‘kazettás’ vajon melyik lehet? Vagy ennek semmi köze az illesztéshez?

  10. A kerdesed jo. Jo esely van ra, hogy a miche monora csak Miche hajtomu jatszik. Legalabbis a hatso tengelyukre, csak a sajat koszorujuk (fogaskrek sor) megy fel, egyedi rogzitesi mod. En azt mondom nem erdemes keresgelni, hogy mi ez, inkabb monoval egyutt cserelni. Utana olvasva a Miche egy olasz ceg, olcso, de nem is bir sokat. A nagykerbe evente egyszer jon cucc. Legalabbis ezt talaltam roluk guglival.

    Egyebkent szerintem negyszoges a Miche, a kazetta az inkabb arra vonatkozik, ahogy a hajtomure a tanyerok vannak rogzitve. De azt hamar meg tudod nezni, hogy negyszoges vagy sem. Az ertelemszeruen negyszog alaku illeszteses, tehat amint levetted a kart, mar latod is. :) Viszont a tobbit konnyu osszekeverni, az ISIS majdnem ugy nez ki, mint az octalink es a bordas is :)

  11. JoeP

    Szoval, utanakerdeztem. A 105-os integralt tengelyes, ami azt jelenti, hogy nem kell hozza monoblokk. Kicsit mas kialakitas, de ezt most enm fejtem ki. (jobb, nekem is ilyen kialakitasu a montis cuccom).
    Ha viszont nem szansz ra ennyit, akkor a Shimano Tiagra szettje kijon monoval egyutt 20-bol.
    Orszagutisok pedig ezt ajanlottak:
    http://www.probike.hu/

    Amugy itt is jo arak vannak. Tiagra hajtomu + monoblokk (kozepcsapi) 16.900Ft + 3990Ft., a 105-os pedig 33900Ft.

  12. Köszi a segítséget, sajnos nem volt sok időm tökölni, így ma már be is nyomtam a kicsikét szervízbe. Egyébként igazad volt, a Miche tényleg négyszöges.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *