És ez mi volt?

Lemaradtam volna valami huncutságról? Mert egyébként nem értem.

Húsvét hétfőn itthon olvasgattam. Egyszer csak rezgett a mellettem lévő mobil. Kiírta a számot, de nem ismertem. Felvettem.
Én: – XY.
Ismeretlen hang: – A futár vagyok, mindjárt érkezem.
Én: – Izé. Jöjjön.
Erre letette. Én meg néztem hülyén.
Először is, egy igazi futár nem kommunikál így. Másodszor meg húsvét hétfőn nem dolgoznak a futárok sem. Harmadszor várok ugyan csomagot Németországból, de még nem jelezték, hogy elindították volna.
A telefonszám megvolt (+36 30 5988120), rákerestem. A Telekom azt mondta, hogy a szám egy bizonyos Antalfi Team Kft-hez (2700 Cegléd, Déli út 8.) tartozik. Némi keresgélés után azt is megtudtam, hogy a cég gépjárműüzemanyag-kiskereskedelemmel foglalkozik. A Google Maps szépen mutat is egy reklámtáblát a Déli út 8 előtt.
Jó. De mi közöm van nekem, itt Budapesten, ehhez a bagázshoz?

Nyilván az első gondolatom az volt, hogy ilyen trükkösen szerették volna megtudni, hogy otthon vagyok-e. Húsvét hétfőn sokan utaznak el, ideális időpont kirámolni egy lakást. Ha azt mondom, hogy most ne jöjjön a futár, már szedik is elő a pajszert. Csak hát… eleve honnan tudta a számomat? Nem publikus, a Telekom sem találja meg. Házszám alapján meg végképp nem. Tehát biztos nem úgy működik, hogy araszol a csóka autóval, kinéz egy szimpatikus udvart, majd kinyomozza a tulaj mobilját és rácsörög.
Akkor?
Megnéztem alaposabban. Bakker. A helyzet még cifrább. A munkahelyi számomon hívott. Ez abszolút és szigorúan nem publikus. Maximum névjegykártyán szerepel, de azt már kábé öt éve nem adtam senkinek. Meg egyébként sincs rajta a lakcímem. Mondjuk azt sejtem, hogy ez a szám bekerült valami scam adatbázisba, mert rendszeresen szoktak rajta keresni különféle lehetetlen országokból, de ennél a sim kártyánál csak ismert számot veszek fel. (Ez most kivétel volt, mert zörgésre állítottam a mobilt, egyébként meg a csengőhangról ismerem fel, melyik kártyára jön a hívás.) Ja, egyébként senki nem érkezett.

Szóval nem értem. Felmerült az is, hogy egyszerűen csak félretárcsázott a hapsi, de tisztázzuk még egyszer: húsvét hétfőn nincs futár. Meg hát üzemanyag kiskereskedelem, azaz még csak nem is futározható a termék.

És innentől nem értem. Létezik valami mobilos disznóság, arra, hogy felveszek egy hívást, melyet utána rögtön le is rak a hívó? Lehet, hogy már bent van a bankszámlámban, csak azért nem csinált még semmit, mert nem igazodik el a csodálatos webbank csodálatos menüiben? Nem vagyok nyugodt.

5 Comments

  1. Ez a cég üzemeltet egy éttermet is, és ételfutár húsvét hétfőn is van, úgyhogy szeintem simán csak félretárcsázott :)

    https://etteremcegled.hu/rendelesi_feltetelek

  2. Ha valóban az a szám volt. Igazán könnyen lehet a kimenő számot is átírni bármi másra – nagyjából mint kimenő email címet. Csak ott már van egy rakás módszer, hogyan tudod ellenőrizni.

  3. > Először is, egy igazi futár nem kommunikál így.

    De még mennyire, hogy kommunikálnak így. Rendszeresen rendelek kaját házhoz, felveszem a kaputelefont, és hálát adok az istennek, ha végigmondanak egy ilyen hosszú mondatot, mint a tied, a legtöbbször azt kapom, hogy “futár” és ha rákérdezek, melyik, már nem hallja, mert elindult a kapu felé (valamivel kijebb van a kaputelefon mint az aktuál kapu).

    De csomagos futár is hívott már úgy, hogy “jónapot a futár vagyok, 10 perc múlva érkezem, otthon vannak?” és az igenlő válasz után “rendben, viszlát” – és vonalbontás. És ha nem kapok előtte SMS-t 2x hogy amúgy tényleg jönni fog egy futár, fogalmam se lenne, mit akar ez éntőlem.

    Vannak udvariasok is, persze. De nem ez az általános. Sajnos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *