Közlekedés

Forgalmas kereszteződés. Közlekedési lámpával. A mellékúton kanyarodósáv. A bal oldali sáv kanyarodik balra, a jobb oldali megy egyenesen, illetve kanyarodik jobbra. A jobbrakanyarodóknak van egy külön kicsi lámpájuk is, arra az esetre, ha a sorban első éppen jobbra akarna kanyarodni, akkor hagy menjen. Előttem három autó. A jobbrakanyarodós lámpa zöldre váltott, az egyenesen menő persze még piros maradt. Az első autó nem mozdult. Nyilván egyenesen akart menni. A mögötte álló istenbarma viszont elkezdte nyomni a dudát. Hogy tünjenek előle. Mert ő menni akart. Aztán zöldre váltott az egyenes irányt szabályozó lámpa is, mindenki mehetett, ahová akart. Az első autó át is ment. A második viszont megállt. A parasztja úgy gondolta, hogy ha őt feltartották, akkor neki is joga van feltartani a mögötte lévő sort. Bosszúból.

Néha tényleg úgy érzem, a jogsiszerzéshez be kellene tenni egy IQ tesztet és egy pszichológiai tesztet is.

2 thoughts on “Közlekedés

  1. Az IQ eloszlása normális. Azaz a 100 a median és nagyjából az átlag is.
    Vagyis az utakon mozgó elemek 30%-a nagyon hülye, 40%-a elég hülye hozzád képest.
    Van kb. 30%-, aki elfogadhatóan-jól tud asszertív-empatikus módon közlekedni, de ide tartozhatnak a kicsit sem empatikus önző taplók.
    Szóval minden esély megvan rá, hogy hátrányos helyzetekbe kerülsz ez elképzelt optimumhoz képest.
    Én is ezt mondom évek óta, hogy 90-es IQ alatt ne adjanak jogsit, amúgy meg sávosan áraznám, 140-es IQ felett a mostani ár, minden másnak meg lineárisan drágábban, mondjuk a 3x szintig. Ez még mindig nem kompenzálná az ilyen egyedek által okozott kárt TCO szemléletben :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *