A balatonfelvidéki túrán szerzett defekt belém mart, nem ereszt. Ez már egy akkora defekt volt, hogy önálló egyénisége lett.
Egy aljas dög.
Röviden a tények. Kedden elszaladtam ügyeket intézni. Éppen a postára igyekeztem, az Üllői útról fordultam rá a Királyhágó útra, amikor az első kerék egy pillanat alatt leeresztett, a vastag, lapos gumi kicsámpázott a kerék alól, a kerék kicsámpázott a bringa alól, akkorát taknyoltam, hogy beleremegett a sarki Spar.
Otthon átnéztem magam. Egy szép nagy plezúr a könyökömön. Bordazúzódás. Szép. (Jelenleg nem emiatt vagyok kórházban, de úgyis megírom.)
Már a posta előtt is nézegettem a kereket. Külső sérülés nem volt. Siettem, így egyszerűen csak visszapöffentettem a mikropumpával és bíztam benne, hogy kibírja hazáig. Kibírta. Otthon a nagypumpával maxra fújtam és magára hagytam. Két óra alatt eresztett le. Azaz valami van, de hogyan tudott egyszer egy pillanat, másszor meg két óra alatt leereszteni? És akkor arról ne is beszéljünk, hogy ugyanez a gumi az erdőben 45 perc alatt eresztett le, aztán két napig nem eresztett semmit, sőt, a végén ezzel a gumival jöttem vissza Veszprémbe (valahol kurva nagy mázlim volt), itthon állt pár napig, nem eresztett, majd amikor elmentem ügyeket intézni, kábé 26 kilométer után jött a leeresztés, de akkor egy másodperc alatt.
Ez mi a pékfarka?
Két napba tellett, mire elárulta magát a gumi.
Bevezetésként nézzük a szelepeket. A gravel bringán perszta, azaz szingó szelep van. Ezekből van drága és van olcsó. Az alábbi képen látható is a különbség.
A bronz színű az olcsó decathlonos, a másik egy drága continental. Nálam csak az utóbbi volt.
Sajnos.
A kettő közötti egyik különbség az, hogy a drágább szelepekből ki lehet csavarni a belsejét. Azaz ha elromlik a szelep, ki lehet cserélni anélkül, hogy magát a belsőt piszkálnánk. (Meg így könnyebb beleborítani a taknyot.)
Persze megvan a hátránya is: sérülékenyebb. Például, ha bármi történik a szelepbelső menetével…
Gondolom, már sejted. A pumpám preszta oldala csak akkor pumpált, ha brutál erővel ráhúztam a pumpa csatlakozóját, ez viszont leszereléskor, amikor szószerint lerángattam, megsértette a szelep kivehető részének valamilyen részét. Aztán a sérült szelepbelső hol kitartott, hol két óra alatt engedte el a levegőt, hol egy másodperc alatt.
Ja, hogyan árulta el magát? Amikor kitekertem a preszta biztosítóanyáját, már egyből elindult kifelé a levegő. Márpedig ilyesmit nem szabad csinálnia. Majd, ha benyomom az anyát, akkor igen.
Recent Comments