Nem, nem új macska. Jól is néznénk ki, Gizi még az udvarra sem enged másik macskát. (Csak ha erősebb nála.) A lakásba még Kajla sem jöhet be. (Most valamiért újra megpróbált beoldalogni. Betolta az arcát, Gizi rárontott, kizavarta, én hozzávágtam a papucsomat, erre az a dög kivonult járőrözni az udvarra, nehogy Kajla megint visszajöjjön.)
De elkalandoztam. Az új lakó nem állat. Csak úgy néz ki.
Ez egy Prijon Kodiak márkájú PE kukástartály kajak.
Némi változás a vízvonalon csupán akkor volt észlelhetõ, amint a terhelés meghaladta a 100 kg-ot.
Némi gondot talán csak az alacsonyabb súlyú evezõsõknek okozhat, mivel megfelelõ terhelés híján a vízvonal fölé emelkedõ méretes hajótest kissé érzékeny az oldalszélre.
Na, ez az utóbbi eset az, amitől nem félek.
Tervben már rég tervben volt. Egyszerűen látszott, hogy bármennyire is praktikus a kettes kajak, de messze nem fed le minden lehetőséget. Az utóbbi években többször is előfordult, hogy bennem megvolt az evezhetnék, de másban nem. Vagy ha megvolt, akkor éppen nem ért rá, mert mondjuk alagutat kellett festenie. Elméletileg a kettest is lehet egyedül evezni, de nem túl praktikus – nehéznek meg pont annyira nehéz, hogy egy ember ne tudja könnyedén szállítani.
Arról meg aztán végképp nem is beszélve, hogy a jövőben szeretnénk olyan családi túrákat nyomni, ahol egyszerre nyomulhat mindenki, akinek van hozzá kedve.
Szóval kajak kell, méghozzá egyes kajak. Márpedig ha azt akartam, hogy a medve termetemhez is illeszkedjen az a kajak, akkor a kamionok teherbírását és a Pullmann kocsik kényelmét(1) egyesítő Kodiak tűnt az ideális választásnak.
(1) Beleültem. Annyira kényelmes volt, hogy percekig győzködtem magam, mégsem ülhetek egész este kajakban.
Csak az ára…
Úgy okoskodtam, hogy megvárjuk az augusztust. Két évvel ezelőtt már volt példa rá, hogy a Mountex 220-ra nyomott áron adta ősszel ezt a kajakot. (Plusz a kormánylapát 35e.) Közben persze figyelni kell a hirdetéseket, hátha. (A használttól nem kell félni, nagyon masszív jószágról van szó.)
Ez a hátha jött most be. Bónuszként szezon előtt. Egy fórumban hívták fel a figyelmet rá, megbízható kereskedőnél használt példány, kormánnyal együtt 179e. Délután kettőkor tudtam meg, este fél kilenckor már otthon is volt a kajak.
Sörösló legyek, ha vasárnap nem vizezem be.
2010. April 07. Wednesday at 23:45
Bólint.
2010. April 08. Thursday at 00:22
“Némi gondot talán csak az alacsonyabb súlyú evezõsõknek okozhat, mivel megfelelõ terhelés híján a vízvonal fölé emelkedõ méretes hajótest kissé érzékeny az oldalszélre.”
Az ilyen játékos tegyen 1-2 kocka sört a hajóba, mindjárt jobb a merülése :)
2010. April 08. Thursday at 07:12
Csak össze ne keverjük ! Sok örömet benne !
2010. April 08. Thursday at 09:34
@libazzoli:
Hogyan tudtál bólintani egy 37 perccel későbbi hozzászólásra? ;))
2010. April 08. Thursday at 09:35
@Goosnargh:
Igen, ez komoly probléma. :)
Talán a kormánylapát segít… feltéve, hogy maradsz kormánytalan.
2010. April 08. Thursday at 15:16
Rejtély, hogy volt olyan ember aki ezt a remek hajót becserélte valamire a Nyunyóknál. Mert mi másért lett volna ott. Lehet, hogy a Lagzi Lajcsié volt és miután lefogyott már nem birja meghajtani.
2010. April 08. Thursday at 15:28
:-DD
2010. April 08. Thursday at 22:10
én kenus vagyok legalább is kenuban eveztem már le pár ezer km-t (na jó lehet hogy csak sok százat) de ezekre a kajakokra valamiért nagyon rá vagyok kattanva
Nagyon szép darab
2010. April 09. Friday at 14:45
Joep, a kicsi rekesz (ami rögtön kéznél van) mekkora? elfér benne mondjuk a fényképezőgéped egy alap obival?
2010. April 09. Friday at 14:53
Naná. :)
(Még úgy is, hogy nálam az alapobi az 18-135-ös.)
2010. June 14. Monday at 09:57
@Goosnargh: Amikor találkoztam a régi tulajdonossal, úgy tűnt, hogy egy Valley Aquanut-ban ült. Azért az nem rossz csere, én is elgondolkodnék rajta.