Ősz van

Azt hiszem, ez már világrekord. Volt nálunk egy papírtérkép és négy(!) gps. Aztán eltévedtünk.
Némileg árnyalja a helyzetet, hogy az egyik gps karórában volt, maximum trekkelt, de térkép nem volt rajta. A két mobiltelefonra csak a Waze/Here páros volt felrakva, azok meg a hegyi túraösvényeken nem annyira hatékonyak. Viszont a Garmin 64 tök jó lett volna, ha egyszer már rendbe raktam volna. Nem elég, hogy Bariban nem mutatott semmit, de a hegyekben derült ki, hogy még a turistaautak sincsenek rajta. (Nyers még, na. Nekem meg nincs időm mindenre.) Azaz megint mentünk a sűrű ködben.
Persze ettől még hülye voltam. Mentünk a sárgán, aztán kereszteztük a zöldet, én pedig boldogan fordultam rá. Balra. Jobbra kellett volna. De ez nem volt egyértelmű, mert a jobb oldali nem látszott. A bal oldalit is csak tízperces keresés után találtuk meg. (Ugye amikor az utak egy nagy tisztáson futnak össze.) Aztán mentünk. Elágazás nem volt, így nem is néztem, sem a térképet, sem a gps-t. Menetközben lennie kellett volna egy zöld kereszt leágazásnak. Nem volt. Viszont magyar viszonyok között szocializálódtam, még csak a szempillám sem rezdült. Nálunk simán rajzolják át évenként a túratérképeket, táblák meg nincsenek. Mentünk tovább. Aztán már majdnem lementünk a solymári útig, amikor ránéztem arra a használhatatlan gps-re és annyi azért feltűnt, hogy már visszafelé kellene mennünk egy körtúrán, ehelyett viszont egy folyamatos egyenest látok. Újratervezés. Bajban voltunk. Tök feleslegesen lejöttünk 250 méter szintet. Ezt vissza kell tolnunk. Közben az idő is eltelt, szóval nem elég sétálnunk, hanem ha világosban szeretnénk eljutni a kocsiig (fejlámpánk nem volt, minek), akkor teljesítménytúra tempót kellene nyomnunk. Hajrá. Felrongyoltunk. Nej sokat fejlődött, már csak fejben káromkodott. De aztán végül minden sikerült. Éppen. Igaz, a kellemes vasárnap délutáni túra 11 kilométerről 19 lett, a szintkülönbség meg 630 méter, de kemények vagyunk.

A túraútvonal leírása: Árpád-kilátó, Hármashatár-hegy
A mi túránk útvonala: Endomondo.

Őszi képek. Sok.

Árpád-kilátó.

Oroszlán szikla.

4 Comments

1. Próbálj meg valami olyat, ami OpenStreetMapet használ, azon sokszon rajta vannak a turistautak is!

Amíg még a céges Nexus 5-öt használtam, volt rajta egy open source geocaching kliens is, az OSM-et használt, innét a tapasztalat.

2. Locus telefonra. Minden Garmin elbújhat.

3. Az őszi erdő olyan szép, érdemes volt eltévedni egy kicsit :)