Think outside of the box


[Gondolkodj ki a dobozból]

Jó mi, az ember ül és csak gondolkodik, csak gondolkodik, aztán kicsordul a dobozból.

Természetesen megint nem erről van szó.
Ez egy üzleti trend, valami olyasmi, mint a rég idejétmúlt ‘gyártsunk jó terméket, mert az kell a vevőnek’-elv illetve a még mindig divatos ‘kérdezzük meg, mi a jó a vevőnek, mert amíg erről beszélgetünk, elfelejti, miről akart reklamálni’-elv, röviden CRM. (Ha egyáltalán eljut odáig; mert a CRM előőrse, az IVR az esetek legnagyobb részében már kiüti az ügyfelet. Tudjuk, ez az, amikor azt mondja a telefon, hogy “ha nagyon ideges, nyomja meg a csillagot nyolcszor”.)

Korunk üzleti folyamatainak résztvevői hajlamosak bezárkózni saját kis mikrorendszereikbe, azon belül végzik munkájukat, a peremen kielégítik a peremfeltételeket és mindenki elégedett.
Leginkább a peremfeltételek.

Erre most jön a kapitalista és felszólítja alkalmazottait, hogy emeljék fel fejeiket, tágítsák horizontjukat és lássanak át nagyobb rendszereket.

Ennél pofátlanabb hazugság kevés létezik. Bárki, aki elmúlt 12 és fél éves, láthatja, hogy igazából a mai üzleti világban csak a kiválasztottaktól várják el, hogy gondolkodjanak… a fölös agykapacitások és az önálló kezdeményezések olyan felesleges és veszélyes jelenségek, melyeket felmosóronggyal, nivellált stresszel, brazil sorozatokkal és realitikufircolásokkal igyekeznek felitatni (kanapékrumpli->).

3 thoughts on “Think outside of the box

  1. Pingback: Kompromisszumos megoldás | Holden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *