Date2020. November 16. Monday

Gyász

Kellett nekem itt jó dolgokról lelkendezni. Csak hogy felébredjek, mennyire tetű országba tett le a gólya. Itt van egy videó arról, milyen törvényjavaslat kerül beadásra a drónozás szabályozásáról. (Semjén, Palkovics, kik mások.) Á, alig lóg ki a lóláb. Ahogy pedzegettem, gyakorlatilag arról van szó, hogy az utóbbi időben meglehetősen sok drónfelvétel került ki ner lovagok fényűző birtokairól, mindenféle engedélyt felrúgó palotáiról. Ezért most jön egy szabályozás, mely gyakorlatilag megtiltja az országban a drónok használatát. A büntetési tétel 100000000, azaz százmillió forintig terjedhet. A drónt pedig a megfelelő jogosítvánnyal rendelkező ember lelőheti. Meg egy csomó hasonló baromság. Fasza.

Történnek jó dolgok is

Az egész úgy kezdődött, hogy a tisza-tavi évadzáró evezés után összetörtük Nej szeretett kajakját. Levettük a kocsi tetejéről, vittük volna be a tárolóba, hogy eltegyük télire, amikor leszakadt a fogója és orral landolt az aszfalton. Be is tört, kábé egy olyan tízcentis darabon.

Nyilván beindult az agyalás. A magától adódó metódus az lett volna, ha fogom és megjavítom. Hát, ja. Elég furcsa, hiszen a családban két vegyész is van, de az üvegszálas, karbon-kevláros töcskölés mindkettőnk életéből kimaradt. A kajakos cimborák igyekeztek segíteni, írták, hogy ezzel, meg azzal, meg így, meg úgy. Én pedig vakartam a fejemet. Sohasem csináltam ilyet és véleményem szerint ez a kajak túl drága lett volna gyakorlóterepnek. Igazából azt sem tudtam, milyen rétegek sérültek. Fogalmam sem volt, hogy a felsorolt egzotikus anyagokat honnan tudom beszerezni. Milyen kiszerelésben? Valószínűleg nagyban. Eláll-e a maradék, vagy kuka? Mit takar a “csiszold meg, Józsi” kitétel? A felületet, vagy bele kell csiszolnom a mélyrétegbe is? Meg egyáltalán, hol? Ilyen esős időben az udvar nem játszik, de még a nappalit is erősen át kellene rendeznem, hogy egy ilyen hosszú kajak beleférjen. Pár napig. Amíg ezek a cuccok megkötnek.

Nem voltam boldog. Végül felhívtam a gyártót, Kabaiékat. Igaz messze vannak, de a benzinköltség és a várható javítási költség együttesen is valószínűleg kevesebb lesz, mint a nagy kiszerelésű javítóanyagok megvásárlása. És nem én bénázok vele, hanem szakszerűen lesz megjavítva.
Nos, minden tekintetben kielégítő megoldást kaptam. Van egy baráti cégük Soroksáron, ahová le szokták rakni a Pestre szállított kajakokat. Ide kellett elvinnem Nej kajakját. Legközelebb, amikor árut hoztak, hazafelé elvitték a miénket. A telephelyükön megjavították, majd a következő fuvarral feljött Pestre. Az egész folyamat nem került pénzbe, gyakorlatilag jófejségből rendezték le. (A kajak egyébként elmúlt 3 éves, garanciáról nem igazán beszélhetünk már. De ahogy a vásárláskor is mondták, nem szoktak ilyesmivel vacakolni. És tényleg nem.) Szóval hatalmas gratuláció a cégnek, jelentős súlyú problémától szabadítottak meg.

© 2020 MiVanVelem

Theme by Anders NorénUp ↑