Month: June 2020

Jegyzetek

Az egyik kellemetlen tulajdonságom, hogy ha nem vagyok biztos magamban, akkor nem nyugszom addig, amíg utána nem jártam annak, ami zavar.

Most például elkezdtem turkálni a jegyzeteimben. Mi is történt itt 5 évvel ezelőtt? Mit akart az akkori önkormányzat? Hogyan lett vége?

2015.03.27
Az önkormányzat beadott egy tervet engedélyeztetésre.
Ügy tárgya: Budapest XVIII. ker. Flór Ferenc utca útépítés engedélyezési ügye, építési engedély
Kifüggesztés napja: 2015. március 27.
Levétel napja: 2015. április 11.

Felhívom a figyelmedet, hogy a tulajdonosi nyilatkozatban aszfaltútra adott engedély szerepel.

Ezt a tervet még a fellebezési időszakban megtámadta egy lakó, tudomásom szerint ez a verzió nem is lett engedélyezve.

Vedd észre, hogy ezt a lépést kerülte meg elegánsan a mostani önkormányzat, amikor a kijárási korlátozás és az önkormányzat zárvatartási időszaka alatt függesztette ki az értesítést. Az önkormányzat épületében. Esélyünk sem volt értesülni róla, nemhogy fellebezni.

2015.04.16
A társasházunk kérésére a közös képviselőnk hivatalos kérdést intézett az önkormányzat felé. Hogy mi a répa lesz itt?
Ezt a választ kaptuk.

Tisztelt Tulajdonosok!

Hivatkozva mai lenti tájékoztatásomra, felvettük a kapcsolatot a XVIII. Önkormányzat képviseletében Galgóczi Zoltán Alpolgármester Úrral telefonon, aki arról tájékoztatott, hogy az Önkormányzatnak a közeljövőben pénzügyi források hiányában nincs lehetősége a jelenleg engedélyezési eljárás alatt lévő beruházás megvalósítására.
A beruházás elmondása alapján csak a csapadékvíz elvezető és szikkasztó-derítő rendszer szakaszos létesítése után valósulhat meg, amely önmagában egy több száz milliós beruházás, és ezután kerülhet kialakításra a tervezett szilárd útburkolat kialakítása elsősorban pályázati pénzek függvényében.
A tervezetek elmondása szerint találkozni fognak az ott élők elképzeléseivel, tekintettel arra,hogy sétáló részt és utcát és nem autó utat terveznek építeni. A pontos műszaki tartalomról és a beruházás részleteiről kérem várjuk meg a hivatalos állásfoglalást, és a műszaki iroda tájékoztatását a további találgatások elkerülése végett.

Galgóczi Zoltán Alpolgármester Úr a témával kapcsolatban 2015.05.04. 18:00 órai kezdettel a Brassó utcai általános iskolában lakossági fórumot tart, melyre lehetőségeihez mérten igyekszik valamennyi érintettet meghívóban tájékoztatni.

A XVIII. Önkormányzat Műszaki irodája, a témában pontos állásfoglalást és egy előzetes tájékoztató anyag megküldését ígérte, melyet kézhezvételt követően meg fogok küldeni az Önök részére is.

Illetve ugyanaznap, kicsit később kaptunk egy tervfoszlányt is.

Tisztelt Tulajdonosok!

A társasházzal szomszédos Flór F. utcában az alábbi útépítési munka várható a közeljövőben.

tervrészlet

Mint látható, van némi ellentmondás. Az alpolgármester szerint sétálóutca lesz, a tervrészlet viszont mást mutat. A mi kertünk mellett 4,5 méter út, 1,5 méter járda, közvetlenül ráhúzódva a kerítésekre (máshol kerítésbontásra), és még 1,5 méter valami. Ez egész véletlenül nagyjából annyi, mint a mostani terv a futópályával.

2015.05.04

Lakossági fórum. A kerületben megszokott módon már azután, hogy vélhetőleg véglegessé válik az útépítési engedély. Ez most nem jött össze.
Magáról a fórumról itt írtam részletesen.
Miután az alpolgármestert szembesítették a fenti ellentmondással (sétálóutca vs. aszfaltozott széles út), mindent a mérnöki irodára kent.

Itt jön be a szelektív memória. Galgóczy Zoltán ugyanis most váltig azt állítja, hogy ők mindig is térköves sétálóutcát szerettek volna.

Hát, nagyjából ennyi a múltidézés. Hogy miért álltak el? Nem hiszem, hogy a tiltakozás miatt. Valószínűleg csak elviekben akarták megszerezni az engedélyt, hogy majd utána szereznek rá pénzt. Ebből is látható, hogy a mostani önkormányzat mennyivel profibb aljasabb. A képviselőkkel megszavaztatták az útépítést. Beadták a pályázatot a támogatásra. Beadták a terveket. Megkapták az engedélyt. Az engedély titokban véglegessé vált. Majd csak ezután hívták össze a lakossági fórumot, ahol kamuztak egy nagyot. Nem sokkal később megnyerték a pályázatot és minden összeállt.
Ja, majd ezek után irgalmatlanul manipulált módon megszavaztatták, hogy akarjuk-e az utat. Mintha ekkor már bármi jelentősége is lett volna.

Ez sokkal nehezebb harc lesz.

Így manipulál az önkormányzat

Nyilván az önkormányzat reagált valahogy a médiában megjelent írásokra. A Facebook oldalukra kitettek egy részletes, pontokba rendezett írást. Hogy mi mindenben hazudnak ezek a cikkek. Erre reagált egy ittlakó, beküldött egy részletes választ. Micsoda véletlen, az admin nem rakta ki. Ja, az admint úgy hívják, hogy Petrovai László és úgy egyébként ő a projektért felelős alpolgármester.

Ezen a blogon a KKK kategória alá gyújtöm az összes disznóságot, melyeket az eddigi önkormányzatok próbáltak ellenünk elkövetni. Szép, vaskos anyag lett mostanra. Ebbe a dossziéba rakom bele a mostani csörtét is.

~oOo~

Önkormányzat:

Flór Ferenc utca – íme az igazság:
link

Az interneten és egyes sajtótermékekben terjedő álhírekkel ellentétben sem aszfaltburkolatú úttest, sem átmenő gépkocsiforgalom nem lesz a Flór Ferenc utcában.

Hazugságok és tények az ügyben:

Aszfaltburkolatú utat tervez az önkormányzat.
A Flór Ferenc utca teljes földutas szakasza díszburkolatot kap. Aszfalt a 2015-ös tervekben szerepelt, amelyet a jelenlegi városvezetés azonnal elvetett.

Az új út alkalmas lesz átmenő forgalomra.
4 épített, NEM ELMOZDÍTHATÓ lezárással 7 zsákutcás szakasz alakul ki. Nem út épül, hanem sétány.

A tervezett út a régóta lebegtetett Külső Kerületi Körút elérésére készül, azt készíti elő.
A jelenlegi városvezetés ellenzi a KKK-t. Határozat tiltja annak megvalósítását.

Az építésnél meglévő kerítéseket fognak elbontani. Az építkezés erdőirtással jár.
Az új tervek éppen a meglévő kerítések és zöldterületek megtartása érdekében készültek. A most hiányzó erdőszakaszt mintegy 1000 négyzetméteren újratelepítjük.

Az önkormányzat nem hajlandó kompromisszumokra.
A jelenlegi terv a negyedik változat, épp a lakossági észrevételek folyamatos figyelembevétele miatt. Még az egyébként közterületre, illegálisan beépített kerteket is meghagyja jelenlegi formájukban.

A Fidesz ellenzi a sétány megépítését.
A pályázatot a képviselő-testület ellenszavazat nélkül támogatta.

Részletekért kattints ide.

~oOo~

Ittlakó:

Most komolyan, szabályzatot nem sértő posztokat törölnek az adminok? Rossz helyen járok, nem ez a szólásszabadságot éltető baloldali önkormányzat oldala? Hova lehet még süllyedni?
Ezt törölték.

Hány helyen hazudik az önkormányzat a Flór Ferenc utca ügyében?

Flór Ferenc utca – íme az igazság:

“Az új út nem lesz alkalmas lesz átmenő forgalomra, mert: 4 épített, NEM ELMOZDÍTHATÓ lezárással 7 zsákutcás szakasz alakul ki. Nem út épül, hanem sétány.”
A jogerős építési engedély alapjául szolgáló terv szerint “mobil virágládák” zárják le az utat. A zsákutcás szakaszok táblával jelöltek. A táblák és a mobil virágládák is mozdíthatóak, a nyilvános terveken elmozdíthatatlan lezárás nem található. Ugyanakkor a “sétány” nagy teherbírású útalappal készül, amely teherautók mozgását is lehetővé teszi. Vajon egy sétány miért készül így? A sétány a legtöbb részen 4,25 m széles, mely jóval szélesebb, mint a környező utcák aszfaltozott útjai. Két autó bőven elfér egymás mellett.

“A tervezett út nem a régóta lebegtetett Külső Kerületi Körút elérésére készül, nem azt készíti elő. A jelenlegi városvezetés ellenzi a KKK-t. Határozat tiltja annak megvalósítását.”
A KKK elérését nem nagyon mondta senki, ellenben jó tudni, hogy Budapest Főváros Településszerkezeti terve határozottan számol a Külső Keleti Körút megépítésével, lásd mellékelt képek!
Az viszont létező elgondolás, hogy a Királyhágó utat a Gilice térrel összekötő út részeként a Flór Ferenc utca is bevonásra kerüljön a jövőben a közúti forgalomba.

“Az új tervek éppen a meglévő kerítések és zöldterületek megtartása érdekében készültek. A most hiányzó erdőszakaszt mintegy 1000 négyzetméteren újratelepítjük.”
Új terveket az önkormányzaton kívül senki sem látott (lásd még lejjebb, kompromisszumkészség). A jogerős építési engedély alapjául szolgáló terv értelmében jelentős zöldterületek esnek az építés áldozatául.

Az önkormányzat és a kompromisszumok: “a jelenlegi terv a negyedik változat, épp a lakossági észrevételek folyamatos figyelembevétele miatt. Még az egyébként közterületre, illegálisan beépített kerteket is meghagyja jelenlegi formájukban.”
Az önkormányzat hivatalosan senkivel sem egyeztetett! Nem hivatalos lakossági fórumot hívott össze Nagy Károly képviselő úr, erről volt aki tudott, és sokan nem tudtak róla. Nem hivatalos bejárást szerveztek, erről a legtöbben nem tudtak. A terveket akkor ismertették a nem hivatalos lakossági fórumon, amikor az önkormányzat már döntött róluk. A lakosok kész tények elé vannak állítva. Az új terveket sem ismerjük!
Az önkormányzat hazudik a szavazásban is. A nem hivatalos lakossági fórumon azt ígérték, hogy a beruházással közvetlenül érintett tulajdonosok véleményét kikérik, egyszerű szavazással, támogatja-e vagy nem. Ehhez képest 617 tulajdonosnak küldtek ki levelet (ma már 625-re nőtt a szám valahogy…), miközben 93 ingatlan érintett közvetlenül a beruházásban (közülük 82-en nemmel szavaztak).
Az önkormányzat csalárd módon járt el a szavazás módjában is, mert a kijárási korlátozás idején küldte ki a levelet, és csak a NEM szavazatokat kellett visszaküldeni. Aki nem vállalta például annak veszélyét, hogy a postán áll sorban járványveszélyes időszakban (gondoljunk különösen az idősebb lakókra), vagy nem tartózkodott otthon, vagy egyszerűen csak nem kívánt véleményt nyilvánítani, azok szavazatát IGEN-nek vette!
Az önkormányzat hazudott akkor is, amikor azt állította a szavazásra felhívó levélben, hogy ha nem épül meg most az út, akkor a későbbi építés során ráterhelhetik a lakókra az építés költségeit, miközben erre semmiféle jogi lehetősége ebben az esetben nincs. Ugyanakkor a joghoz nem értő lakókban ez félelmet kelthetett, és visszatarthatta őket attól, hogy visszaküldjék a nyilatkozatot, mégha nem is támogatják az építést.
Az önkormányzat hazudott abban is, hogy számít egyáltalán a lakók véleménye, hiszen a szavazásra felhívó levél előtt másfél hónappal már elindították az engedélyezési eljárást.
Az önkormányzat képmutatását jelzi az is, hogy úgy indította el az engedélyezési eljárást, hogy az annak során hozott határozat a kormányhivatalban akkor kerülhetett kifüggesztésre és levételre, amikor a kijárási korlátozás idején nem volt lehetőség a tartalmának megismerésére, esetleg jogorvoslat benyújtására.
Az önkormányzat képviselői az ügyben a lakóknak folyamatosan hazudnak, megpróbálták őket megtéveszteni, megígértek fűt-fát, de ebből nem lesz semmi más, csak beton. Ha nincs médianyilvánosság, akkor sosem tudjuk meg azt, hogy az önkormányzatot egyáltalán nem érdekli, hogy az érintett lakók csaknem 90%-a elutasítja az építkezést. Ezt innen, erről a felületről tudhattuk meg, itt vallott színt az önkormányzat, hogy minden eddigi lépése a lakók felé csak színjáték volt, ami leplezte a háttérben folyó előkészületeket.
Hangsúlyozzuk: hivatalosan és érdemben az önkormányzat soha nem tárgyalt és egyeztetett ebben az ügyben a lakókkal!

~oOo~

Megint én. Visszaveszem a szót. A kolléga egy megjegyzésre nem reagált: az utolsóra. Ahol teljes az egyetértés köztünk és az önkormányzat között. Az önkormányzat ugyanis kétségbe vonja a Fidesz és azon belül Galgóczy Zoltán hitelességét. Hiszen februárban ők is megszavazták a projektet. Ehhez képest némileg álságos, hogy most meg úgy adják elő, miszerint ők már évek óta ellene vannak. De ez már független tőlünk, a helyi Fidesz egyszerűen csak rárepült a civil tiltakozásra.

Pusztán emlékeztetőül, mi történt 2015-ben a lakossági fórumon. Akkor még Galgóczy Zoltán volt a Petrovai László, azaz alpolgármesterként ő akart itt utat burkolni. Először a vízelvezetés mögé bújtatva akartak aszfaltozni, majd amikor ebből botrány lett, gyorsan visszakoztak a térkövezés irányába. Azóta létezik ez a térkövezős trójai faló. Csak éppen közben volt egy hatalomváltás az önkormányzatnál, de ez nem okozott zavart, mert a renegát Petrovai, aki korábban a burkolás ellen küzdött, simán átvette a stafétabotot és a korábbiaknál sokkal nagyobb elánnal és sokkal aljasabbul viszi tovább a projektet. Galgóczy meg támadja. Ennyit _mindkettőjük_ hitelességéről.

PS.
Na, ehhez a tempóhoz mit szólsz? Éjjel poszt a Facebookra, nappal már színes-szagos nyomtatvány a postaládákba. Ugyanazzal a szöveggel. Amelyről itt, fentebb látszik, hogy túlnyomó részben minimum csúsztatás, de inkább hazugság. Azaz jól látható, hogy az önkormányzat nem sajnálja a pénzt ahhoz, hogy leverje a civil ellenkezést. A választóit.

Benne vagyunk a tévében

A héten volt kint az ATV az utcában forgatni. 2,5 perces beszámoló lett belőle a Híradóban.
Ennyi idő alatt nyilván csak a felszínt lehet karcolni. 2,5 perc alatt még a ‘kérdezzemegorvosátésgyógyszerészét’ fickó sem tudná lehadarni még a címszavakat sem.

Két értéke mégis van a videónak:
– Benne van vizuálisan is a környék. Látható, hogy mi az, melyet az önkormányzat meg akar semmisíteni.
– Az alpolgármester. Ahogy próbálja védeni az álláspontját. Egyszerűen elképesztő. 1:55-nél kezdődik. Priceless.

Ez van annyira jó, hogy ki is részletezem.

Az alpolgármester szerint többéves törekvés, hogy egy XXI. századi fővárosban ne legyenek földutak.

Könyörgöm, milyen begyöpösödött, idióta, betoncentrikus szemlélet már ez! Kint vagyunk a város legkülső peremén. A földút egy erdő szélén tekereg.
És igen, ennyi a hivatalos indok. Nincs más válasz. Emiatt akarnak kicsapni 150 fát és többszáz bokrot.
Oké, nyilván nem vagyunk teljesen naívak. Ez csak a kamuindok. Elég béna, de hát nem tudtak jobbat kitalálni. A momentumos képviselő viszont kétszer is elszólta magát. A valódi cél egy olyan útszakasz létesítése, amely tehermentesítené a párhuzamos Halomi utcát.
Na, erre varrjál gombot.
Most, amikor minden a Zöld Budapesttel van tele. Amikor jelenleg Budapesten kimagaslóan magas a légszennyezettség. (Kapásból egy link, de tudnék vadászni egy csomó másikat is.) Kevés a zöld, sok az autó. Amikor az a határozott cél, hogy csökkenteni kell a belváros felé menő autós forgalmat. Csökkenteni. Nem új utakat nyitni a számára. És legfőképpen nem egy kirándulóhely beáldozásával, többszáz fa és bokor kivágásával, százegynéhány család életkörülményeinek földig rombolásával.

Petrovai László szerint azért lenne fontos, hogy ez a beruházás most megvalósuljon, mert később valószínűleg nem lesz rá pénz.

Lássunk tisztán. A teljes összeg 560 millió forint, ebből 300-at áll az állam, pontosabban az EU, a maradék 260 milliót az önkormányzat teszi hozzá. Mi is jelenleg az ellenzéki önkormányzatok protestálása? Hogy a Fidesz elvonja a forrásaikat, nem jut pénz semmire. Itt meg el akarnak költeni 260 millió forintot, olyasmire, amit senki nem akar. Miközben annak a pénznek ezer jobb helye is lenne.
Apró nüansz. A lakossági fórumon egy hölgy megkérdezte, hogy miért nem lehetne ezt az útburkolást kicsit arrébb megvalósítani? Ahol nemrég egy csomó ház épült és csak földúton lehet bemenni közéjük. Petrovai válasza az volt, hogy nehogy már közpénzből növeljék magáningatlanok értékét. Már önmagában ez is bicskanyitogató, de ha belegondolsz, a mi példánk azt mutatja, hogy arra viszont nagyon is hajlandó az önkormányzat, hogy közpénzből _lerombolja_ magáningatlanok értékét.

Azért nem egyértelmű ennek az elutasítása. Van egy nagyszámú ember, aki ezt elutasítja, de azért a környéken lakók még használják ezt a területet, akik most nem voltak megkérdezve…

Az utcában érintett olyan százegynéhány lakás. 600-nál több levelet küldtek ki. Ha nem a környékre, akkor hová?

… pedig meg lehetett volna őket is kérdezni, hogy ők mit szólnak hozzá, hogy jelenleg is egy poros úton érik el az erdő szélét?

Azt a leborult kurva életbe. Hát hogyan lehetne természetesebben elérni egy erdőt, mint az azt határoló földúton? B+, ne burkoljunk már le mindent kővel, aszfalttal! Különösen egy erdő szélét ne.

Búvárhajó

Még mielőtt bármibe is belekezdenék, itt van egy elmaradt fénykép a múltkori bringázásról. (A mobilomon maradt. Az utóbbi időben rendre elfeledkezek ezekről a képekről, mert valami történt a telcsi optikájával és minősíthetetlen képeket készít.)

Na szóval. Kerékközépig érő gazban. Országútival. Ahogy kell.

És akkor a kajak. Ahogy írtam, a szarvasi túra után megsérült a Kodiak kormánytartója, cserélni kellett. Nem kicsi buherával. Persze, hogy kíváncsi voltam, mennyire sikerült vízhatlanná tenni. Egy nagyon régi, Thasszosz szigeti kerülésnél már megmutatta a kajak, hogy minimális lazulás a szegecsnél mekkora gondot képes okozni. Innen idéznék.

Ekkor már teljesen megszokott látvány lett, hogy megállunk, többen megvizsgáljuk a kajakot, a társak szent borzadállyal szemlélik az akváriumot a hátsó tárolómban, majd pumpálok egy nagyot. Esküszöm, több vizet szállítottam ebben a pár napban, mint a Golf áramlat.

Na, ez a stift csúszott ki vagy egy centit, ettől a bölcső alsó része elvándorolt. Fent tartotta a csavar, tehát le nem esett, de a nagy súly víz alá nyomta a rést, így akadálytalanul tudott beáramlani a víz. A legaljasabb az volt a történetben, hogy itthon kizárólag üresen furikáztam a kajakkal, a rés nem került víz alá, azaz nem is jelentkezett a probléma. Marha nagy mázli volt, hogy észrevettük.

Hasonló mázli volt, hogy éppen akadt nálam egy nagy kalapács (a sátorhoz), illetve egy kollégánál csillagfejű csavarhúzó, így a parton rögtönzött munkaasztalon mindjárt rendbe is tudtuk rakni a bölcső rögzítését. Innnentől egy vidámsággal kevesebb lett a túrán, a továbbiakban hátul egy gramm víz sem tört be. Ez is dobott a kedvemen, na meg a tegnapi szállásra jellemző viharos szél is elmúlt, így lassan kezdtem élvezni a túrát. (Eltekintve persze attól, hogy addigra a felszerelésünk jó része szarrá ázott.)

Mivel idén is van tervben tengeri túra, nagyon nem akartam ugyanúgy járni. Azaz teszt. Terheléssel.

Nos, igen. Ezért szeretjük a Kodiakot. Nem a leggyorsabb hajó – bár a polietilének között gyorsnak számít – kifejezetten nem karcsú, egyáltalán nem légies… viszont bele lehet pakolni egy zongorát. Összehajtogatás nélkül. Nézd meg a fenti képet: két zsugor ásványvizet lehet egyszerre belerakni a hátsó tárolóba és odabent még lötyögnek. Vinni akartam a 20 kilós kettlebellt is, de nem tudtam volna rögzíteni, fel-alá gurult volna a rakodótérben. De elég volt az ásványvíz, így is égnek állt a kajak orra, amikor beszálltam.
Oké. Hová menjek? Legyen hosszú út. Legyen jó csúcs-csokis hely. Legyen Szigetcsép.
Amiben az a szép, hogy a terep egyáltalán nem a könnyű kiszállásairól híres. Azaz ha elindulok, akkor végig kell tolni a 13 kilométert, akármi is lesz. De a görög túrán kiderült, hogy ez a kajak elmegy úgy is, ha színültig teli vízzel a hátsó tároló. Nincs mitől félnem.
Újabb szűrt káromkodás. Megint elfelejtkeztem az első decktáskáról. Anélkül viszont nem tudom rögzíteni a fedélzeten a vízhatlan táskámat. Mivel úgyis nyitva volt a hátsó tároló, hanyagul bedobtam oda. Aztán hajrá. Pár csapás után jutott eszembe, hogy és akkor mi van, ha mégis beázok? Oké, a táska vízhatlan, de láttam én már karón varjút. Egész varjúsereget. A táskában pénztárca, benne az összes bankkártyám, a mobiltelefonom meg a kocsikulcs. Végülis, mi baj lehet?

Semmi. A tároló jobb lett, mint volt. Korábban mindig volt benne pár csepp víz, most viszont annyira száraz maradt, mint az első tároló. Otthon majd beletolok a képébe egy sprickolós slagot is, de nagyon úgy néz ki, hogy jót tett a kajaknak a szerelés.

Innentől pedig a szokásos zen. Kértem egy gyros tálat, egy korsó barna sört és hátradőlve élveztem az élet furcsaságait.
De erről majd később.

Visszafelé meglepően jó tempót jöttem. Úgy értem, a Duna áradása miatt most az RSD-n is volt rendesen sodrás, zúztam lefelé, de biztos voltam benne, hogy felfelé szenvedni fogok. Aztán nem. Illetve a szenvedés megvolt, de haladtam is. Végül életemben először sikerült Kodiakkal abszolválnom a 26,5 kilométeres távot 4 órán belül.

Az már más kérdés, hogy ezek után hogyan szenvedtem fel a kajakot a kocsi tetejére. Legyen elég annyi, hogy a közeli játszótérről átjött két, félméter magas kölyök, hogy ‘bácsi, segíthetünk’? A kajaktartó olyan két méter magasan van. Alig bírtam visszafojtani a nevetést, hogy udvariasan tudjam megköszönni a felajánlást.
De végül felszenvedtem. Otthon meg le. Utána meg be. Ez egy ilyen játék.

A kérdés

Még mindig a tegnapi írás.
Lassan kezd ez az egész más dimenzióba kerülni. Egyre komolyabban feszülnek egymásnak a felek. Egyre több disznóság derül ki az önkormányzat részéről. Egyre kétségbeesettebben küzdünk. Egyre jobban növekszik a tét.

És egyre inkább merül feledésbe az alapkérdés. A leglényegesebb kérdés az egészben: miért?

Miért akar az önkormányzat – immár a harmadik a sorban – ide, az erdő szélére kétsávos autóutat(1) telepíteni, tönkrevágva százegynéhány lakásban az ott élők életminőségét, tönkrevágva egy kirándulóövezetet? Miért csinálják ezt, amikor minden egyes próbálkozásra egyre hevesebb és egyre egységesebb ellenkezés a válasz?
Nos, eddig csak annyi választ kaptunk, hogy minden pusztán a mi érdekünkben történik.
Érthető, nem?
Nyilván a mi érdekünk az, hogy autóforgalomra alkalmas kétsávos út legyen, közvetlenül a hátsó kerítésünk mellett.
Nyilván a mi érdekünk, hogy kirándulók, kutyasétáltatók, futók, kisgyerekes anyukák helyett autók járjanak nagy mennyiségben az úton.
Nyilván a mi érdekünk, hogy immár csak autóforgalmon keresztül érhessük el az erdőt.
Nyilván a mi érdekünk, hogy az út építéséhez kivágjanak minden fát, minden bokrot, melyeket 20-30 év alatt ültettünk, neveltünk a külső kerítés mellett, illetve az út túloldalán.
Nyilván a mi érdekünk, hogy adott lakásoknál elbonthassuk a kerítésünket(2). Hogy út épülhessen az udvarunk helyén.

Szóval még egyszer: miért?

Illetve a másik kérdés, mely az eddigiekből logikusan következik: mennyibe kerül egy képviselő kilója?

~oOo~

(1) Az önkormányzat eddigi kommunikációját, eddigi tevékenységét figyelve nyugodtan hanyagolhatjuk ezt a térkövezős marhaságot. Ja, két autósávnyi űrszelvényben. Teherautóra méretezett alappal. Kiirtott növényzettel. Kerítésbontással. Folyamatos hazudozások közben.

(2) És itt most teljesen mindegy, kinek van igaza. Van egy párméteres vitatott sáv. Az önkormányzat mondhatná, hogy ha már így alakult a 30 év alatt, így, hogy minden érintett fél jól járt (a sáv parkosítva lett, illeszkedve a túloldali erdőhöz), hagyja a fenébe. De nem. Utat akarnak építeni.
Miért is?