Benne vagyunk a tévében

A héten volt kint az ATV az utcában forgatni. 2,5 perces beszámoló lett belőle a Híradóban.
Ennyi idő alatt nyilván csak a felszínt lehet karcolni. 2,5 perc alatt még a ‘kérdezzemegorvosátésgyógyszerészét’ fickó sem tudná lehadarni még a címszavakat sem.

Két értéke mégis van a videónak:
– Benne van vizuálisan is a környék. Látható, hogy mi az, melyet az önkormányzat meg akar semmisíteni.
– Az alpolgármester. Ahogy próbálja védeni az álláspontját. Egyszerűen elképesztő. 1:55-nél kezdődik. Priceless.

Ez van annyira jó, hogy ki is részletezem.

Az alpolgármester szerint többéves törekvés, hogy egy XXI. századi fővárosban ne legyenek földutak.

Könyörgöm, milyen begyöpösödött, idióta, betoncentrikus szemlélet már ez! Kint vagyunk a város legkülső peremén. A földút egy erdő szélén tekereg.
És igen, ennyi a hivatalos indok. Nincs más válasz. Emiatt akarnak kicsapni 150 fát és többszáz bokrot.
Oké, nyilván nem vagyunk teljesen naívak. Ez csak a kamuindok. Elég béna, de hát nem tudtak jobbat kitalálni. A momentumos képviselő viszont kétszer is elszólta magát. A valódi cél egy olyan útszakasz létesítése, amely tehermentesítené a párhuzamos Halomi utcát.
Na, erre varrjál gombot.
Most, amikor minden a Zöld Budapesttel van tele. Amikor jelenleg Budapesten kimagaslóan magas a légszennyezettség. (Kapásból egy link, de tudnék vadászni egy csomó másikat is.) Kevés a zöld, sok az autó. Amikor az a határozott cél, hogy csökkenteni kell a belváros felé menő autós forgalmat. Csökkenteni. Nem új utakat nyitni a számára. És legfőképpen nem egy kirándulóhely beáldozásával, többszáz fa és bokor kivágásával, százegynéhány család életkörülményeinek földig rombolásával.

Petrovai László szerint azért lenne fontos, hogy ez a beruházás most megvalósuljon, mert később valószínűleg nem lesz rá pénz.

Lássunk tisztán. A teljes összeg 560 millió forint, ebből 300-at áll az állam, pontosabban az EU, a maradék 260 milliót az önkormányzat teszi hozzá. Mi is jelenleg az ellenzéki önkormányzatok protestálása? Hogy a Fidesz elvonja a forrásaikat, nem jut pénz semmire. Itt meg el akarnak költeni 260 millió forintot, olyasmire, amit senki nem akar. Miközben annak a pénznek ezer jobb helye is lenne.
Apró nüansz. A lakossági fórumon egy hölgy megkérdezte, hogy miért nem lehetne ezt az útburkolást kicsit arrébb megvalósítani? Ahol nemrég egy csomó ház épült és csak földúton lehet bemenni közéjük. Petrovai válasza az volt, hogy nehogy már közpénzből növeljék magáningatlanok értékét. Már önmagában ez is bicskanyitogató, de ha belegondolsz, a mi példánk azt mutatja, hogy arra viszont nagyon is hajlandó az önkormányzat, hogy közpénzből _lerombolja_ magáningatlanok értékét.

Azért nem egyértelmű ennek az elutasítása. Van egy nagyszámú ember, aki ezt elutasítja, de azért a környéken lakók még használják ezt a területet, akik most nem voltak megkérdezve…

Az utcában érintett olyan százegynéhány lakás. 600-nál több levelet küldtek ki. Ha nem a környékre, akkor hová?

… pedig meg lehetett volna őket is kérdezni, hogy ők mit szólnak hozzá, hogy jelenleg is egy poros úton érik el az erdő szélét?

Azt a leborult kurva életbe. Hát hogyan lehetne természetesebben elérni egy erdőt, mint az azt határoló földúton? B+, ne burkoljunk már le mindent kővel, aszfalttal! Különösen egy erdő szélét ne.

1 Comment

  1. Távolról vagyok érintett. Légvonalban több mint 30km-re lakom tőletek. Viszont jó tudni másutt mi történik, ilyen ugyanis velünk is bármikor megeshet. Van pár hozzászólásom:
    1. “Az alpolgármester szerint többéves törekvés, hogy egy XXI. századi fővárosban ne legyenek földutak”. Ez igaz. Volt 1939-ben, amikor a New yorki világkiállításon a GM bemutatta a Futurama nevű vízióját a jövő városáról. (városi autópályák, emeletes kereszteződések, mindenki saját autóval megy stb.) Sajnos a mai magyar településtervezők java még mindig csak ebben tud gondolkodni…
    2. Egy beruházást nem azért kell megépíteni, mert később nem lesz rá pénz. Hanem azért mert van értelme. Ha pedig valaki saját zsebre akar dolgozni, (bár a magyar politikai scénára ez egyáltalán nem jelemző:-)), akkor célszerűbb egy már megépített utat újraaszfaltozni. Semmilyen OLAF és egyéb meg nem mondja, mi mindent kellett az aszfalt alatt megcsinálni.
    3. Szilárd burkolatú út nem egyértelműen ingatlanérték növelő. Ilyen alapon a Nagykörösi út menti Wekerle házak baromi értékes lakásokat tartalmaznak, hiszen ott megy el a ház előtt a 2×3 sáv…
    4. Aszfalton elérni az erdőt azzal az előnnyel jár, hogy nem lesz esőben sáros a cipőd, amíg eléred az erdőt. Lehet, hogy az egész erdőt le kellene aszfaltozni, így nem sárban kell kirándulgatni… Vagy ezt a célt szolgálja a futópálya? :-)
    5. A korábbi írásban említett kerítés- kontra út problémára simán magyarázat lehet, hogy a földhivatalnál b@..ta el valaki. Tudok településről, mely 60cm-rel arrébb került en bloc. Sőt Budapesten is tudok olyat, hogy egy telek hivatalosan az út közepéig tart, noha az út kb 30 évvel korábban már ott volt, minthogy lett volna ott telek. Egyszerűen a földmérő berúgott anno és így rögzítette. És a földhivatal nem hajlandó bevallani, hogy a térképe rossz.

    Szóval hajrá!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading