Lányom hosszas alkudozások során, mindenféle pénzbeszámításokkal kiharcolta, hogy kapjon egy Samsung Galaxy S2 mobiltelcsit. Fehéret. Ma szétnéztem a neten, az árak 90e-120e között szórnak, nyilván az alsó határon gagyi garanciával. Itt már szempont az is – legalábbis nekem – hogy van-e üzlet és hogy az hol van. Ez alapján választottam végül a Mobilbirodalom nevű céget, gyakorlatilag 15 perc séta a lakásunktól.
Előtte a biztonság kedvéért felhívtam őket. Egy nővel beszéltem. Elmondta, hogy fehér az most nincs náluk kéznél, csak raktáron, 1-2 nap, mire megérkezik, viszont van Summer Edition, az gyakorlatilag ugyanez, csak van hozzá két színes hátlap, árban 95e, amire visszakérdeztem, hogy akkor nem 88e, mint a weblapon, de erre azt a választ kaptam, hogy azok az akciós, már felbontott, azaz valahol kiállítási darabként használt példányok, olyan most nincsen náluk. Ezt a nyári változatot viszont nem mertem látatlanban megvenni, végül abban maradtunk, hogy úgyis itt lakok a környéken, délután beugrok hozzájuk, megnézem.
Fél négy körül értem a weblapon szereplő címre. Lakópark, a kaputelefonon nyoma sincs a cégnek. Oké, felhívtam a reggeli számot. Egy férfi vette fel.
– Jó napot kívánok.
– Jó napot kívánok. Elnézést, merre van az üzletük? Délelőtt beszéltem egy hölggyel, egy Galaxy S2-es mobiltelefon érdekelne.
– Ez egy online bolt.
– Lehetséges, persze, de én akkor is megbeszéltem a hölggyel, hogy beugrok…
– Akkor az nem ez a cég volt.
– Nem? Nem a Mobil… mobilizé céggel beszélek?
– Mobilbirodalom. A legjobb és legolcsóbb az országban. Csak bontatlan telefont forgalmazunk és ÁFÁ-s számlát adunk. Viszonthallásra.
Ezzel lebaszta a telefont.
Nekem pedig nem maradt más dolgom, mint hogy megírjam ezt a cikket a legköcsögebbről az országban.
2012. November 21. Wednesday at 21:09
Biztos adóellenőrnek vélt.
2012. November 21. Wednesday at 21:19
Szerinted hallotta a hangomon, hogy megint decensen voltam öltözve?
2012. November 21. Wednesday at 22:43
A leírtak alapján azt kell feltételeznem, hogy az online kereskedelemre vonatkozó törvényi szabályozás nem minden pontjának felel meg maradéktalanul eme vállalkozás.
2012. November 22. Thursday at 12:20
Az ilyen viselkedest nagyon nehez vedeni. Nem is fuznek semmit ehhez a bejegyzeshez. Az ember meg egy adoellenorrel sem beszelhet igy, foleg, mert figyelemfelkelto is lehet reszukre ez a viselkedes.
2012. November 22. Thursday at 12:22
Egyebkent szamomra ertelmezhetetlen a nyitvatartas egy _online_ bolt eseteben. Miert, azon kivul nem mukodik a szerver, vagy mi a rak?
2012. November 22. Thursday at 13:19
a leírtak alapján én konkrétan arra tippelek, hogy egyáltalán nem volt ott semmi cég, a lakó, akit naponta 50-en zaklatnak hogy ő-e a mobilbirodalom, már kívülről fújja, hogy a legjobb legolcsóbb az orszábban :)
2012. November 22. Thursday at 14:57
@lipilee: Nem a lakás telefonszámát hívogattam, hanem a webshop weblapján megadottat. :)
2012. November 22. Thursday at 23:31
Lehet hogy jobban jártál :)
“Cégünk több mint 10 éve a telefonkereskedelemben tevékenykedik.”
“A cég elnevezése
2/1. Viva Marina Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyzés kelte: 2011/07/20 Közzétéve: 2011/08/04
Hatályos: 2011/07/20
A cég tevékenysége
9/9.
8121 ’08 Általános épülettakarítás
Főtevékenység.
Bejegyzés kelte: 2012/10/09 Közzétéve: 2012/10/25
“
2012. November 25. Sunday at 11:06
Csak szimpla kérdés, semmi több…
Miért nem jó neked valamelyik hazai mobilcég, főleg ha ilyen nagyértékű kütyüt szeretnél venni?
A 3 közül már csak akad olyan is, akinek a szolgáltatási is megfelelőek lehetnek. (és akkor még nem is említettem a Lidl és a Tesco-s lehetőségeket, mint alternatíva…)
A kolléganőim (Áldozatsegítés)szokták mondani, hogy a legtöbb áldozat önhibájából lesz azzá! :-)
2012. November 25. Sunday at 16:15
@Neo: Ez nálam fel sem merül. Miért is kellene kalickába zárnom magamat azért, hogy drágábban vegyek egy mindenféle szeméttel “feljavított” telefont? Tényleg nem értem, mi visz rá bárkit is arra, hogy drágán vegyen olyan telefont, mellyel elkötelezi magát egy szolgáltatóhoz. A Lidl/Tesco kérdést meg vegyük úgy, hogy meg se hallottam.
a legtöbb áldozat önhibájából lesz azzá
Ezt meg végképp nem értem. Az írás alapján nálad ki az áldozat? Mert szerintem a kereskedő, én ugyanis másnap elsétáltam egy másik közeli üzletbe és 2e forinttal drágábban vásároltam egy telefont, jobb garanciális feltételekkel, futárköltség nélkül.
2012. November 26. Monday at 03:05
Egyebkent tenyleg igy van. Mindegyik nagy mobilceg messze aron felul adja el a keszulekeket – ez csak rosszabb, ha meg raadasul reszletre is kered – ugyanakkor semmit nem kapsz cserebe a tobblet penzert. Igen, @Neo, igaza van a kolleganoidnek, a legtobb aldozat onhibajabol lesz azza.