Népművészeti edény

Lányom hosszas alkudozások során, mindenféle pénzbeszámításokkal kiharcolta, hogy kapjon egy Samsung Galaxy S2 mobiltelcsit. Fehéret. Ma szétnéztem a neten, az árak 90e-120e között szórnak, nyilván az alsó határon gagyi garanciával. Itt már szempont az is – legalábbis nekem – hogy van-e üzlet és hogy az hol van. Ez alapján választottam végül a Mobilbirodalom nevű céget, gyakorlatilag 15 perc séta a lakásunktól.

Előtte a biztonság kedvéért felhívtam őket. Egy nővel beszéltem. Elmondta, hogy fehér az most nincs náluk kéznél, csak raktáron, 1-2 nap, mire megérkezik, viszont van Summer Edition, az gyakorlatilag ugyanez, csak van hozzá két színes hátlap, árban 95e, amire visszakérdeztem, hogy akkor nem 88e, mint a weblapon, de erre azt a választ kaptam, hogy azok az akciós, már felbontott, azaz valahol kiállítási darabként használt példányok, olyan most nincsen náluk. Ezt a nyári változatot viszont nem mertem látatlanban megvenni, végül abban maradtunk, hogy úgyis itt lakok a környéken, délután beugrok hozzájuk, megnézem.

Fél négy körül értem a weblapon szereplő címre. Lakópark, a kaputelefonon nyoma sincs a cégnek. Oké, felhívtam a reggeli számot. Egy férfi vette fel.
– Jó napot kívánok.
– Jó napot kívánok. Elnézést, merre van az üzletük? Délelőtt beszéltem egy hölggyel, egy Galaxy S2-es mobiltelefon érdekelne.
– Ez egy online bolt.
– Lehetséges, persze, de én akkor is megbeszéltem a hölggyel, hogy beugrok…
– Akkor az nem ez a cég volt.
– Nem? Nem a Mobil… mobilizé céggel beszélek?
– Mobilbirodalom. A legjobb és legolcsóbb az országban. Csak bontatlan telefont forgalmazunk és ÁFÁ-s számlát adunk. Viszonthallásra.

Ezzel lebaszta a telefont.

Nekem pedig nem maradt más dolgom, mint hogy megírjam ezt a cikket a legköcsögebbről az országban.

11 Comments

  1. Biztos adóellenőrnek vélt.

  2. Szerinted hallotta a hangomon, hogy megint decensen voltam öltözve?

  3. A leírtak alapján azt kell feltételeznem, hogy az online kereskedelemre vonatkozó törvényi szabályozás nem minden pontjának felel meg maradéktalanul eme vállalkozás.

  4. Az ilyen viselkedest nagyon nehez vedeni. Nem is fuznek semmit ehhez a bejegyzeshez. Az ember meg egy adoellenorrel sem beszelhet igy, foleg, mert figyelemfelkelto is lehet reszukre ez a viselkedes.

  5. Egyebkent szamomra ertelmezhetetlen a nyitvatartas egy _online_ bolt eseteben. Miert, azon kivul nem mukodik a szerver, vagy mi a rak?

  6. a leírtak alapján én konkrétan arra tippelek, hogy egyáltalán nem volt ott semmi cég, a lakó, akit naponta 50-en zaklatnak hogy ő-e a mobilbirodalom, már kívülről fújja, hogy a legjobb legolcsóbb az orszábban :)

  7. @lipilee: Nem a lakás telefonszámát hívogattam, hanem a webshop weblapján megadottat. :)

  8. Lehet hogy jobban jártál :)

    “Cégünk több mint 10 éve a telefonkereskedelemben tevékenykedik.”

    “A cég elnevezése
    2/1. Viva Marina Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Bejegyzés kelte: 2011/07/20 Közzétéve: 2011/08/04
    Hatályos: 2011/07/20
    A cég tevékenysége
    9/9.
    8121 ’08 Általános épülettakarítás
    Főtevékenység.
    Bejegyzés kelte: 2012/10/09 Közzétéve: 2012/10/25

  9. Csak szimpla kérdés, semmi több…

    Miért nem jó neked valamelyik hazai mobilcég, főleg ha ilyen nagyértékű kütyüt szeretnél venni?

    A 3 közül már csak akad olyan is, akinek a szolgáltatási is megfelelőek lehetnek. (és akkor még nem is említettem a Lidl és a Tesco-s lehetőségeket, mint alternatíva…)

    A kolléganőim (Áldozatsegítés)szokták mondani, hogy a legtöbb áldozat önhibájából lesz azzá! :-)

  10. @Neo: Ez nálam fel sem merül. Miért is kellene kalickába zárnom magamat azért, hogy drágábban vegyek egy mindenféle szeméttel “feljavított” telefont? Tényleg nem értem, mi visz rá bárkit is arra, hogy drágán vegyen olyan telefont, mellyel elkötelezi magát egy szolgáltatóhoz. A Lidl/Tesco kérdést meg vegyük úgy, hogy meg se hallottam.

    a legtöbb áldozat önhibájából lesz azzá

    Ezt meg végképp nem értem. Az írás alapján nálad ki az áldozat? Mert szerintem a kereskedő, én ugyanis másnap elsétáltam egy másik közeli üzletbe és 2e forinttal drágábban vásároltam egy telefont, jobb garanciális feltételekkel, futárköltség nélkül.

  11. Egyebkent tenyleg igy van. Mindegyik nagy mobilceg messze aron felul adja el a keszulekeket – ez csak rosszabb, ha meg raadasul reszletre is kered – ugyanakkor semmit nem kapsz cserebe a tobblet penzert. Igen, @Neo, igaza van a kolleganoidnek, a legtobb aldozat onhibajabol lesz azza.

Leave a Reply to JoeP Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading