Ennyit a kerékpártúráról

Szerelés előtt:

From MiVanVelem

Szerelés után:

From MiVanVelem

Előző este furán kattogott az első lánckerék, ha a középső fokozatba váltottam. Oké, mivel bringatúra volt betervezve, másnap felraktam a kerékpárt az állványra, nézzük, mi kattog. (A négyzet, az.(1))

(1) Elmagyarázhatatlan veszprémi poén.

A diagnózis egyszerű volt: a láncterelő hozzáért a lánchoz váltás után is. Oké, vissza akartam váltani az alapállapotba… és váratlanul letört a váltót tartó fémkar a vázról. Mivel ez alumíniumváz, a hegesztést gyakorlatilag el is lehet felejteni. Leültem a számítógép elé, kinéztem, mennyibe kerül egy olcsóbb Mali váz… aztán nagyokat sóhajtozva eltoltam a bringát a szervízbe. Első körben a szerelő rábeszélt, hogy oldjuk meg bilinccsel… meglátjuk. Mindenesetre éppen kezdtem volna visszaszokni az esti bringázásokra, de úgy látszik, még az égiek is ellene vannak.

11 Comments

  1. “Mindenesetre éppen kezdtem volna visszaszokni az esti bringázásokra, de úgy látszik, még az égiek is ellene vannak.”

    Ilyen hamar ne add fel, ez megfutamodás volna :). Különben sem kötelező 5*9 váltót használni egy olyan kerékpáron, ami országútra volt tervezve…

  2. Csak 3*9. Emellett rengeteget tököltem azon, hogy az egyórás napi etapban legyen olyan meredek szakasz, ahol az első lánckerékkel is kell váltani.
    Természetesen nem adtam fel, kedden kapom vissza a bringát, aztán folytatom. Ha a bilincs nem vált be, a vázcsere még mindig megoldás lesz.

  3. Spéci a szerelődepód…
    Tetszik! :-))

  4. Akkor ez nálad teljesítménytúra? Azt hittem, hogy a biciklizés öröméért csinálod, vagy csak egyszerűen egy kis kondi :-)

    Az állvány pedig tényleg egyedi…

  5. Egyszerűen kondi. De pusztán sík terepen bringázni, az nem annyira intenzív.

  6. Elmagyarázom én azt a poént :)

    Miért kattog a vonat kereke?
    A felépítmény nem zakatolhat, marad a futómű, azon belül is a kerék. Minél nagyobb, annál hangosabb, a területe
    T= r négyzet x pí,
    ebből az r és a pí állandó, ezek nem zörögnek.
    Marad a négyzet (!), ahogy az körbefordul a sarkain, na az kattog!

    ;)

  7. Nagyjából igen, de eredetiben ez egy hosszabb levezetés :)
    Valahol meg is van a cikk, terveztem, hogy előkeresem és beszkennelem.

  8. “Mivel ez alumíniumváz, a hegesztést gyakorlatilag el is lehet felejteni.” – AWI hegesztésnek hivják azt, amit elfelejtenél (argon védőgázos wolframelektródás ivhegesztés) – googli tuti kidob jópár cimet, de általában gépipari iskoláknak is van ilyen cuccuk, amivel oktatják a nebulókat… Ekkora hegesztésért szerinem max 1-2 ezrest fognak kérni, simán megéri…

  9. Lehet hegeszteni, de nagy erőt nem bír ki. (Én már évek óta keresek megoldást arra, hogy hegesszenek fel a hátsó vázra olyan szemet, melyhez tudok csomagtartót rögzíteni, de még azt a terhet sem bírná ki.)

  10. ha valahogy lehozod meghegesztem neked, jobb lesz mint az eredeti, ez a szakspecialitásom …

  11. Várjuk meg a bilincset. A fazon szerint 3e-ből megvan, annyit megér a kisérlet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading