73

Szeretem a lehetetlen feladatokat. Amíg ugyanis arról van szó, hogy valamit borzasztó nehéz megcsinálni, addig hajtok, mint az állat. Mert ha van fél százalék esély, akkor elméletileg meg lehet csinálni. Ezzel szemben a lehetetlen feladatoknál ellazulva dőlök hátra a székben. Ha úgysem lehet megcsinálni, akkor teljesen mindegy, hogy 73 vagy 89 százalékra készült el.

Pont ma jártunk úgy, hogy egy alig sanszos feladat átment lehetetlenbe – így a munkaidő végén felálltam és elmentem kajakozni. (Napok óta cipelem magammal a felszerelést, sírok, amikor látom, mennyire jó idő van a kajakhoz, ehelyett meg az irodában szopok.)

Tudni kell, hogy evezés terén némileg frusztrált vagyok. Én úgy érzem, elég komoly izomzattal rendelkezem, ehhez képest elszontyolodva látom az időeredményeimet. Az ismerőseim sorra szórják a jó időket. Ilyen duma megy, hogy 7 kmh körüli értéket simán lehet hosszabb távon is tartani, minden különösebb erőfeszítés nélkül. Én meg, amikor először 7 fölé mentem a napi távomon, pezsgőt bontottam.
A napi távom egyébként 10 kilométer a Soroksári-Dunán. Amikor elkezdtem, akkor 88 percre jött ki, ezt sikerült később percenként le-lefaragnom. A pezsgőbontás 85 percnél történt, ez a 7 kmh-s határ. A Balaton50 utáni dafke evezésnél jött össze a 84 perc.

Ehhez képest ma odatettem egy 73 perces, elképzelhetetlen eredményt. Gondolj bele: 88 percről percenként faragva mentem le 84 percre… aztán hirtelen 73 perc. Kiszámoltam – most kapaszkodj meg – ez annyi, mint 8,2 kmh átlag. 10 kilométeres távon. Ráadásul a 11 percnyi javításból 9 felfelé, a sodrással szemben történt. Eszméletlen.

Persze csodák nincsenek. Nem én javultam ekkorát. A titok nyitja a kormány. Eddig ugyanis teljesen természetesnek vettem, hogy leengedem. Ha kifizettem, akkor már használom is. Elvégre sokkal kényelmesebb, ha a motor csak dolgozik, nem foglalkozik az egyenesfutás korrigálásával. És ez még a Soroksári-Dunán is így volt, márpedig ha valahol abszolút felesleges a kormány, akkor itt biztosan.

Jó lecke volt. Nem azért, továbbra is le fogom engedni, amikor csak lehet. Hiszen túrakajakos vagyok, nem versenyző. De ha bármikor is számít az idő, akkor jó ha tudom, hogy a kormány felhúzása 1 kmh pluszt jelent.

5 Comments

  1. “…A titok nyitja a kormány. Eddig ugyanis teljesen természetesnek vettem, hogy leengedem. Ha kifizettem, akkor már használom is….”
    Ez persze nem bal/jobb oldalon van, hanem hátul?
    :D

  2. Hátul, mondhatni a kajak seggelukánál.

  3. Én csak indokolt esetben teszem le. Normál szél- és áramlási viszonyok mellett általában tökéletesen uralható egy 5 m feletti kajak is. Kivéve az orrnehéz TK-2-t, erről a tanár úr tudna mesélni. :)

  4. Szerintem még a horgonyt is be kéne vonnod, attól sokat gyorsulnál. :)

  5. Én mindig, azaz majdnem mindig leengedett szkeggel + kormánnyal megyek. “Ki van fizetve” :-))

Leave a Reply to JoeP Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading