Nem csak a poén miatt…
…hanem azért is, mert véletlenül tudom, kicsoda Ansel Adams. A Yosemite-park nagy szerelmese, mellesleg fényképész legenda.
Azok a szürke hétköznapok
Nem csak a poén miatt…
…hanem azért is, mert véletlenül tudom, kicsoda Ansel Adams. A Yosemite-park nagy szerelmese, mellesleg fényképész legenda.
2008. March 13. Thursday at 19:12
Te JoeP, én ilyesfajta témaválasztásban nem értem ezt a fekete-fehér fényképezést. Miért jó ezt mindíg alkalmazni? Oké, ha az ember a formát akarja hangsúlyozni, vagy régies hatást kelteni, stb, de miért jó elvenni egy csomó információt akkor is, amikor erre láthatóan nincs különösebb ok. Tájképnél éppen a színgazdagságot kiölni? Nem akt ez.
2008. March 13. Thursday at 19:32
Közben realizáltam a kort, visszavonva. Viszont tényleg sokan alkotnak így, ha kell, ha nem.
2008. March 13. Thursday at 20:39
A fekete/fehér növeli a drámai hatást, különösen egy jól megválasztott kerettel. De tájkép esetén én sem értem a dolgot: az ember a tájjal nem szokott drámai hatásra menni.
2008. March 13. Thursday at 21:32
No itt (http://www.lukepowell.com/) látható egy csomó olyan ellenpélda, amikor az alapvetően fekete-szürke-fehér tájakból (legalábbis én a vaksi nem látom másnak) drámai színes képeket csinál Luke Powell.
Pl.: http://avalon.unomaha.edu/afghan/afghanistan/A21.HTM
“Concerning this picture I am often asked: “Did it really look like that?” No, of course not. The human eye can see a range of light which is far greater than the contrast range to which films are sensitive, and films can record a greater range than that delivered by any work of art on paper. The eye can see 3.6 log or twelve stops on a camera, twelve doublings of light, while a painting or a photograph can only carry 2.1 log or seven stops. The real scene was much brighter and more vivid than this picture, and I can only hope to remind the viewer of the sparkle of creation. As I stood there composing the picture, clouds rolled over, rapidly mottling the scene with changing patterns of light and shadow. There were smells and bells, wind, dust, and donkeys singing in the distance. How could a simple print on paper or an image on a screen be just like that?
A21. The Steppes
Samangan Province, Afghanistan, April 1975, Pentax 6×7 cm, 105 mm Takumar lens, Vericolor film, Dye transfer print 1986, �Luke Powell, 1996.
“