Reggel elszáguldottam egy óriásplakát mellett. Annyit láttam csak belőle, hogy egy aranyos óvodáskorú gyerek bújik egy idealizált nagypapához, mindketten roppant boldogok, a kiemelt szó pedig ‘fon’-ra végződik. Ebből gondolom, hogy ez vagy egy mobiltelefon vagy egy mobilszolgáltatás reklámja lehetett.
Igenám, de ki lehet a célközönség? Az óvodások biztosan nem, ők maximum annyit látnak egy ilyen reklámtáblából, hogy egy kisgyerek ölelget egy idegen bácsit. A nyugdíjasok? Ahhoz, hogy felfigyeljenek rá, tele kellett volna pakolni a plakátot bőrös csirkelábakkal is.
Nem, ez egy áttételes reklám, a célközönség nincs is jelen a plakáton. A célközönség ugyanis a kettő közötti generáció. Azok a 30-as, 40-es emberek, akik meglátják a plakátot, a fejükre csapnak, vesznek egy ilyen fon izét és egy mozdulattal megszabadulnak a gyerektől és a nagyfatertól.
Ráadásul mindezt nyugodt lelkiismerettel, hiszen a plakáton is látszik, hogy a szereplők mennyire boldogok.