Date2007. January 12. Friday

Kerék pár

No, két érdekes link kerékpár témában. (Nem is csodálom, amilyen idő van, simán lehet nyomulni két keréken.)

A kerékpárút a tóparti önkormányzatok tulajdonában van, de a települések azt hangoztatják: a fenntartásra nincs pénzük, s az egyébként is állami feladat lenne. Ezzel szemben a közlekedési minisztériumnak a kezdetektől az az álláspontja, hogy a kerékpárút karbantartása önkormányzati kötelezettség.
– Miközben tart a vita, egyre rosszabb állapotba kerül a gazdátlan kerékpárút. Mind több helyen megsüllyed, töredezik az aszfalt, olykor kidőlt fák, letört ágak torlaszolják el az utat, lekopnak a burkolatjelek – mondta Nagy András, a Magyar Kerékpárosklub balatoni szervezetének vezetője, Balatonszőlős polgármestere. Hozzátette: a tóparti települések többsége egyszerűen nem tud pénzt áldozni az úthálózat fenntartására szűkös költségvetéséből.
cikk

Nos, igen. Tavasszal éltem át ezt a dilemmát – aztán úgy döntöttem, inkább megyek az autók között. Egy outival egyszerűen nem lehet bírni a hepéket meg a hupákat – a 25 káemhás sebességről nem is beszélve. Bár a legjobb Budataván volt, egy kanyarban szembe jött velem Hanzi és családja, felfújt gumimatracokkal, delfinnel és gumicsónakkal. Árokba vetődés lett a vége.
Tudom, autók között is veszélyes, de ott legalább lehet haladni. A kerékpárút meg maradjon meg azoknak, akik el akarnak ugrani a nyaralótól a boltba.

Kész a Városliget-Gödöllő kerékpárút hiányzó szakasza: 800 méter hosszú és 52 millióba került. Egy kis híd is van rajta.
Átadták a Budapest-Gödöllő kerékpárút eddig hiányzó zuglói összekötő szakaszát. A Paskál lakópark mellett, a Rákos-patak partján kialakított kerékpársáv és híd megépítése több mint 52 millió forintjába került a zuglói önkormányzatnak.
cikk

Ezt most hogyan? Én az év nagy részében erre járok kerékpárral: a Sportcsarnoktól vagyok kénytelen végigdöngetni a Mogyoródi úton a Vezér útig, majd a Paskál lakótelep mellett elsuhanva követni a Rákos patakot. Ha jól gondolom a cikkben leírtakat, akkor a kerékpárútnak vagy a Mogyoródi, vagy az Egressy úton kellene haladnia. Ehelyett a Paskál lakópark mentét írják, ahol ugyan nem volt eddig kerékpárút, de a nem túl forgalmas szervízúton simán lehetett haladni. De hogy lesz ebből a Városliget biztonságos elérése?

Kapcsolódó link: kerékpárút-térkép Budapesten.

Elvenni a libidót

Belegondolt már valaki, hogy miért van az, hogy embertársainkban először a hátrányos tulajdonságaikra koncentrálunk?

– Tegnap találkoztam Erzsivel.
– Az melyik?
– Tudod, az a tokmányorrú.
Cinkos egymásra röhögés.

Ilyesmivel tele vannak a napjaink.

Minden önmarcangolási késztetésünk ellenére ne higyjük, hogy ez pusztán azért van, mert az emberiség gonosz és rosszindulatú valami. Oké, azt se mondom, hogy mindenki matyóhímzés, de messze nem vagyunk annyira rosszak, mint gondoljuk.
A hátrányos tulajdonságok kipécézése például egészen jól magyarázható. Arról van szó, hogy nem szeretjük, ha valaki felettünk áll. Nem szeretjük magunkat kicsinek, nyomorultnak érezni. És ez nem csak valakire vonatkozik, hanem valamire is. Pontosabban a valamire nem, mivel az nem élő… de van valamije, ami élő lehet. Ez az, amit úgy hívunk, hogy szellemi erő, vagy ahogy Jung nevezte, libidó. Félek a víztől? Ez azt jelenti, hogy az én fejemben túl nagy a víz szellemi ereje. Ha ennek ellenére meg akarok tanulni úszni, akkor le kell csökkentenem a víz – fejemben létező – szellemi energiáját, el kell vennem a libidóját. (Gyakorlás, pszichológiai ráhangolás, sikerélmények.)

Az ember pedig van annyira körmönfont, hogy ezt a technikát szinte látatlanban alkalmazza. Erzsinek lehet bomba alakja, lehet kungfu és sakk világbajnok egyszerre – de tokmány orra van, tehát van olyan pont, ahol felette állunk. Ezzel a hozzáállással rengeteget vettünk el Erzsi szellemi energiájából – és elértük, hogy értelmesen tudunk vele beszélgetni, nem bénulunk le a felsőbbrendűségétől.

© 2020 MiVanVelem

Theme by Anders NorénUp ↑