Durva teszt

Visszakaptam az autót és mivel kevés időm van tesztelni, ma kocsival mentem munkába.

A puszta tények:

  • Kispesten lakom, Újpesten dolgozom, a távolság 20 km.
  • Utazási idő kerékpárral: 65 perc.
  • Utazási idő tömegközlekedéssel: 60 perc.
  • Utazási idő autóval: 118 perc.

És ez is csak úgy, hogy Zuglónál eluntam, lecsűrtem a körútról a susnyásba és kőbányai, kispesti rejtekutakon értem haza. Közben folyamatosan figyeltem több rádióban is a pesti közlekedési híreket, de sehol sem említették meg a körutat. Ebből gondolom, hogy ez teljesen megszokott lehet ilyentájt.
A térdem ismét begyulladt a sok kuplungolástól.

Soha többet. Istenbizony.

5 Comments

  1. Igy jár, aki az automata váltót kicserélteti manuálisra… :(
    Egyébként furcsállottam az ötletet… Egyfelől megéri-e ilyesmire költeni, másfelől a nem manuálisra tervezett hajtásláncba beépíteni egy kuplungot és egy manuális váltót… Bártor kisérletnek tartottam az elején is…
    Viszont a bp-i közlekedési helyzet megérne egy külön forradalmat….

  2. Ez egy kifejezetten Ford Scorpio szervíz. A hapi azt mondta, hogy nagyon sokan szereltették már át ezt a Cosworth Scorpio-t, mert kevesebbet eszik és jobban megy így. Ettől nem igazán féltem. A mai tesztnek is megvan az eredménye, túl mélyen fog a kuplung, gyakorlatilag rögtön az elején – így a dugóban mindig teljesen be kellett nyomnom és ezt érezte meg a térdem.

  3. Jó dolog az automata.. csak az a néhány kellemetlen mellékhatása ne lenne, mint pl. a +2 liter fogyasztás, ami hozzáadódik a 3 literes motor amúgy sem csekély étvágyához. Meg persze a szervizköltségek ha behal. Egyébként én is hasonló cipőben jártam, csak én egy Lagunával; tavaly nyáron majdhogynem többet volt szervizben mint otthon. Igaz, maga a váltó jó, csak az a 6 hidraulika-szelep, amit baráti áron 130 körül lehetne megkapni, túlságosan konvergál az autó 5-600e körüli értékéhez.. Úgyhogy én meguntam, és vettem egy újabbat, 2 literest, kézi váltóval… Most két Lagunám van :P

  4. > Soha többet. Istenbizony.

    Nagyon helyes. Az autó nem városi közlekedésre való!

    Janikám, te meg hamarost szavazhatnál az ügyben, ha én meg megválaszthatnám a p60-i polgármester Jenőt.

  5. Ja, és korábban elfelejtettem megemlíteni, hogy ezt a váltót ráadásul benézték a Ford mérnökei. Az autó története úgy nézett ki, hogy fogták a 2,9-es Skorpiót és beleraktak egy Cosworth motort. Csak azt felejtették el, hogy az automata váltó maximum nyomatéka olyan 250NM körül volt, az új motoré meg 270 körüli lett. Öt éve van meg a kocsi és ez a harmadik váltó, amelyik tönkrement. Egy ilyen ára felújítottan is 350e körül van.

Leave a Reply to JoeP Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading