Ilyen tényleg nincs

Fogorvostól igyekeztem kerékpárral hazafelé (hétvégi nagy migrációs projekt utáni hiszti az ügyfélnél, hosszú), amikor a Nagykőrösi úton (forgalmas, külvárosi út) az Ecseri piacnál megtörtént a baj. Ez egy ipari-logisztikai terület, már az is csoda, hogy egyáltalán járda van. De volt zebra is. És a zebra előtt két bizonytalan gyalogos. Aztán amikor már öt méterre voltam a zebrától, a mögöttem jövő autó lefékezett, a gyalogosok ezt bátorításnak vették és kiléptek. Elém. Nem, nem vártak egy másodpercet, hogy még el tudjak menni. Annyira közel voltak, hogy kikerülni sem tudtam őket, vészfékezés, a bringa az első kerekén keresztül csinált egy szaltót. Velem együtt. Elég nehezen tápászkodtam fel – a két gyalogos ekkorra persze már elspriccelt – és elsőre eléggé el is keseredtem. Az út tele volt fekete műanyag szarokkal. Oké, én is fájtam sok helyen, de az ember már csak olyan, hogy meggyógyul… viszont ez egy féléves kerékpár és ez már a harmadik nagy bukásom vele. És most nagyot kapott. Rengeteg horzsolás, festéklekopás… és persze a törött műanyagok. Összekapargattam mindent, az utánam jövő autós még érdeklődött, hogy nincs-e baj, ánincs, aztán félrevánszorogtam. A bal térdem jó nagyot kapott, a jobb sípcsontom is, a jobb tenyeremről lejött a bőr és a középső ujjamon lett egy durva, mély seb. Tekintve, hogy a jobb hüvelykujjam még a múltkori esés nyomait viseli (mozogni már mozog, de erőt még nem tudok kifejteni vele), így a jobb kezem most eléggé romos. A bringával viszont szerencsém volt, egyedül a csengő semmisült meg (de az nagyon), minden más műanyag csak lepattant. Viszont a váltóházak plexije eltört, a nyereg kiszakadt… és immár nagyon karambolos a gép kinézete.
Ami végképp furcsa, az az, hogy mindegyik durva bukás már a külvárosban, inkább ipari, mint lakott övezetben történt. Pedig az ember azt gondoiná, hogy a belváros a veszélyesebb hely.

7 thoughts on “Ilyen tényleg nincs

  1. Proxy5, zebrán nem ütünk el senkit…még ha eléd is lépett.
    Ok, hogy egy mp-t várhattak volna amíg Joep elhalad, de hát zebra-elsőbbség..minden járművel úgy kell megközelíteni, hogy bármikor-bárhogy meg tudj állni.

    Vészfékezésre nekünk azt tanították, hogy ilyenkor a nyereg mögé kell ülni, hogy a súlypont hátul maradjon, a hátsó kerék ne emelkedhessen fel..ez persze szép elmélet, meg más a gyakorlat

  2. Ez nem érv a bringázás ellen, csak jobban kellett volna figyelni. Ha gyalogosok nézelődnek az út szélén, akkor nem szabad olyan gyorsan hajtani, hogy ez gond legyen.

  3. @S.E. Miert, autoval nem tudsz veszfekezeses esetbe keveredni, amikor kenytelen vagy nekimenni a szembe oszlopnak, hogy ne vagtass at egy parkon atlosan? Vagy az autoba nnem tudnak beledjonni ugy,hogy maradando seruleseket szerezz? Ugyan mar, az auto semmivel sem biztonsagosabb a kerekparnal, ha van egy csomo hulye az utakon, az mindig veszelyes, meg gyalogoskent is. Ha biztonsagi jatekos vagy, ne hagyd el az epuletet, amiben vagy, akkor talan, ismetlem, talan nem lesz semmi bajod. Bar szeptember 11 ota meg ez sem biztonsagos…

    Az elet bizonyos szempontbol living on the edge, a kerdes az, hogy ezt hogyan kezeled.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *