Viccelődünk?

Az első durva pofon a Garmin GPS-től.

Részlet a tegnapi bringázásról:

From Segédlet
From Segédlet

A bekarikázott részeken egyszerűen nincs út, ezzel szemben egy csomó lakóház, az igen. A Google térképen pedig emellett úgy tűnik, mintha az út jó részét az erdőben tettem volna meg. Azt már nem is mondom – mert nem látszik – hogy a szint értékeket teljesen és elfogadhatatlanul félremérte. Mi a fene van itt?

Aztán a mai etapon már mindent rendben mért. Lehet, hogy tegnap be volt rúgva? (Bár ahogy nézem, ott középtájon, amikor bementem a boltba és kikapcsoltam, majd amikor kijöttem és visszakapcsoltam, akkor örömében ugrott vagy 60 métert a szintérzékelése… és csak jó egy kilométer megtétele után állt vissza a helyes értékre.)

ps.
Ja, egyébként a mai túra arról szólt, hogy elmentem külsőt venni a kerékpárra. A defektekkel kapcsolatban ugyanis újabb negatív rekordot sikerült elérnem: már szerelés közben eldurrant két belső, még miellőtt visszafordítottam volna a bringát a lábára. Átnéztem jobban a köpenyt, egy helyen durván ki volt szakadva, visszakövettem a két belsőt, ott durrantak el, ahol a külső is lyukas volt. Amilyen mákom van, 25-622 / 700*25C gumit meg égen-földön nem lehet kapni, nemhogy raktáron nincs, de még rendelni sem tudnak. Az Eco Bike-nál jött az újabb döbbenet, mert itt viszont nemhogy raktáron volt, de még akciózták is. Így vettem egy garnitúra kínai nylongumit (Kenda) fabatkáért, remélem, addig kitart, amíg rendelek külföldről egy komolyabb garnitúrát. Ha már a magyar kereskedők képtelenek rá.

4 Comments

  1. Ilyet szokott csinálni minden GPS, ezzel együtt kell élni.
    A Garmin navigációs szoftvere kaki, azzal már szívtunk.
    Én semmi értelmét nem látom a GPS-nek, ha már egyszer ott egy okostelefon benne GPS-el. De ez nyilván szubjektív, biztos van akinek van valami olyan igénye…

  2. Nagyon nem mindegy az érzékenyég. A GPS a beépített antennával egyből rááll a műholdra, még nehezített terepen is.

  3. Ilyen elcsúszás volt már nálam is. Én úgy tippelem, hogy az újabb Garmin-oknál alkalmazott “offline AGPS” megoldással lehet kapcsolatban, az ún. HotFix-szel.

    Ugyebár a finom műhold pályaadatok (ephemeris) nagyjából 4 óránként elavulnak ezért ezeket újra le kell töltenie a vevőnek 50 bps sebességgel. Az adatkapcsolattal rendelkező vevők ezt az internetről is le tudnak tölteni több napra előre.

    A Garmin 62-ben levő STM Cartesio chipset adatkapcsolat híján a meglevő adatokból pár napra előre extrapolálja a pályaadatokat, ezért fog gyorsan fixet másnap. De szerintem ez a saccolás nem mindig sikerül jól és ilyenkor jön az akár 50-100 méteres elcsúszás. Aztán x perc múlva leszedegeti a friss adatokat és helyreáll a pozició.

    Szerintem az lenne jó megoldás, ha a műholdképernyőn mutatná, hogy melyik műholdra van friss adata a vevőnek és melyiket saccolja éppen.

  4. A szintemelkedés vízszintes terepen mindig rossz lesz: ugyan a valóságban egyáltalán nem emelkedsz, de a GPS hibájából származó szintingadozást a rendszer szorgalmasan összeadogatja. Ha határozott emelkedőn és lejtőn közlekedsz, akkor ez a hiba csökken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading