Defektisten visszanéz és lő

Méghozzá úgy, hogy szinte nem is használom a kerékpárt. Eltekintve a környéken rohangászástól, eddig egyszer mentem csak vele 55 kilométert.
Ellenben egy csomószor raktam rendbe. A fene tudja, mi történik a fészerben, de mindig, amikor előszedem, annyira tropa, hogy úgy kell életet lehelni bele. A macskák fárasztanák le éjszakánként?
Ma is. Elővettem… és káromkodtam. Az első kerék annyira leeresztett, hogy gyakorlatilag ráfon toltam hátra a teraszra. Rápumpálni eddig is mindig rá kellett, de ennyire még soha nem fogyott el belőle a levegő idén. Kikaptam a belsőt (el is tört az egyik pöcök, hiába, kiestem a gyakorlatból), és egyből ki is vágtam a gumit a kukába. Bontottam egy újabb Continentalt. (Mindig van otthon pár dobozzal.) Csak úgy, a földön, nyomtam bele 1-2 atmoszféra levegőt, pusztán csak megnézni, nem lyukas-e gyárilag. Kicsit megnyomkodtam… abban a pillanatban nagy durranás: a gumi kettérobbant. Vadonatúj Continental gumi. Miközben egy másik, alig használt Continental magától elengedett, állás közben.Jobban visszagondolva, az utóbbi időben a többi Conti gumival is volt valami baj: nem lehetett rendesen felpumpálni, sok levegőt engedtek el 1-2 hetes állás közben, hamar eldurrantak.
Zavarban is vagyok némiképpen. Ennél azért ez egy jobb márka. Most vagy elkurvultak, vagy hamisítványok árasztották el a magyar piacot. De szinte mindegy is, az biztos, hogy most egy ideig más tipusra állok át. És veszek belőle legalább egy kilót. Meg gumiragasztó foltokat. Plusz defektszerelő pöcköket.

6 Comments

  1. A Schwalbe drága, de jó, sose volt vele gondom.

  2. A Conti drágább. Korábban használtam Schwalbe gumikat is, csak bezárt az a bolt, ahol vettem, a mostani meg nem tart. De én is ebben gondolkodok, mint alternatíva.

  3. Decathlon. Legolcsóbb, legjobb :)
    Legalábbis nekem nagyon ritkán van vele problémám, évente 2-3 alkalommal kell csak belefújnom, és ha nem terepezek, szinte sosincs defektem. Igaz, montiról beszélek, nem outiról, azért az más műfaj.

  4. azért az más műfaj

    Nem is kicsit. A fiam montijához vettem egy tartalékgumit jó 3 évvel ezelőtt, azóta sem volt szükség rá. Nálam meg elmegy havonta kettő, ha rendesen használom.

  5. Tudom, hogy eleve ga’ny megolda’s, de most ez jutott eszembe:
    Pro’ba’ld ki, hogy fujj bele egy flakon olyan “defekt habot” vagy mit egy friss gumiba. U’gy lehet tova’bb bi’rja…

  6. @Richard:
    Elég sok eladóval beszélgettem erről, mindegyik azt mondta, hogy parasztvakítás. Évek óta egy magas defekttűrésű külsőt használok, nem is nagyon voltak defektproblémáim – eltekintve az utóbbi egy évben a Conti gumik problémáitól.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading