Méghozzá úgy, hogy szinte nem is használom a kerékpárt. Eltekintve a környéken rohangászástól, eddig egyszer mentem csak vele 55 kilométert.
Ellenben egy csomószor raktam rendbe. A fene tudja, mi történik a fészerben, de mindig, amikor előszedem, annyira tropa, hogy úgy kell életet lehelni bele. A macskák fárasztanák le éjszakánként?
Ma is. Elővettem… és káromkodtam. Az első kerék annyira leeresztett, hogy gyakorlatilag ráfon toltam hátra a teraszra. Rápumpálni eddig is mindig rá kellett, de ennyire még soha nem fogyott el belőle a levegő idén. Kikaptam a belsőt (el is tört az egyik pöcök, hiába, kiestem a gyakorlatból), és egyből ki is vágtam a gumit a kukába. Bontottam egy újabb Continentalt. (Mindig van otthon pár dobozzal.) Csak úgy, a földön, nyomtam bele 1-2 atmoszféra levegőt, pusztán csak megnézni, nem lyukas-e gyárilag. Kicsit megnyomkodtam… abban a pillanatban nagy durranás: a gumi kettérobbant. Vadonatúj Continental gumi. Miközben egy másik, alig használt Continental magától elengedett, állás közben.Jobban visszagondolva, az utóbbi időben a többi Conti gumival is volt valami baj: nem lehetett rendesen felpumpálni, sok levegőt engedtek el 1-2 hetes állás közben, hamar eldurrantak.
Zavarban is vagyok némiképpen. Ennél azért ez egy jobb márka. Most vagy elkurvultak, vagy hamisítványok árasztották el a magyar piacot. De szinte mindegy is, az biztos, hogy most egy ideig más tipusra állok át. És veszek belőle legalább egy kilót. Meg gumiragasztó foltokat. Plusz defektszerelő pöcköket.
2011. July 06. Wednesday at 22:05
A Schwalbe drága, de jó, sose volt vele gondom.
2011. July 06. Wednesday at 22:13
A Conti drágább. Korábban használtam Schwalbe gumikat is, csak bezárt az a bolt, ahol vettem, a mostani meg nem tart. De én is ebben gondolkodok, mint alternatíva.
2011. July 06. Wednesday at 23:52
Decathlon. Legolcsóbb, legjobb :)
Legalábbis nekem nagyon ritkán van vele problémám, évente 2-3 alkalommal kell csak belefújnom, és ha nem terepezek, szinte sosincs defektem. Igaz, montiról beszélek, nem outiról, azért az más műfaj.
2011. July 06. Wednesday at 23:59
azért az más műfaj
Nem is kicsit. A fiam montijához vettem egy tartalékgumit jó 3 évvel ezelőtt, azóta sem volt szükség rá. Nálam meg elmegy havonta kettő, ha rendesen használom.
2011. July 07. Thursday at 00:29
Tudom, hogy eleve ga’ny megolda’s, de most ez jutott eszembe:
Pro’ba’ld ki, hogy fujj bele egy flakon olyan “defekt habot” vagy mit egy friss gumiba. U’gy lehet tova’bb bi’rja…
2011. July 07. Thursday at 08:44
@Richard:
Elég sok eladóval beszélgettem erről, mindegyik azt mondta, hogy parasztvakítás. Évek óta egy magas defekttűrésű külsőt használok, nem is nagyon voltak defektproblémáim – eltekintve az utóbbi egy évben a Conti gumik problémáitól.