A szög miatt a csata elveszett

Nem mintha nem lenne mostanában elég cifra az életem, erre még én is szivatom magam.
A hétvégi kajaktúrán előre szóltak, hogy jobban járok, ha leszerelem a kormányt, mielőtt egy faág teszi meg. Felcsukva fel volt, használni nem terveztem, de leszedni sem. Aztán eszembe jutott, hogyan tudnám mégis, így végül csak leszereltem. Egy ideig gondolkodtam, hová tegyem a spéci Prijon csavart, végül elraktam. Már a vízen jutott eszembe, hogy jobb lett volna, ha a kajak tárolórekeszébe rakom, hiszen a csavarnak bírnia kell a vizet. Meg is fogadtam, ahogy visszaérek, átdobom.
Természetesen kiment a fejemből az egész, különösen a vízbeborulás után. Csak itthon, ma ugrott be, hogy vissza kellene rakni a kormányt. Igenám, de hová tettem a csavart? Szerencsére még nem pakoltam el, nekiugrottam a kupacnak. Egyre vadabbul. A végén gyk szétszedtem a kocsi csomagtartóját, kibontottam a sátrat és minden, de komolyan, minden helyet átnéztem. Sehol sem találtam. Próbáltam percről percre felidézni a négy nappal ezelőtti történéseket: kiszedtem a csavart, elindultam vele a kocsihoz, megálltam a nyitott csomagtartónál, kerestem, hogy hová rakjam, hogy egész biztosan ne vesszen el. Végül elraktam. A hely valószínűleg tökéletes választás lehetett, mert a csavar ma is ott van. Csak én nem tudom, hol.
Van még egy B lehetőség, és inkább ez tűnik hihetőnek: egyszerűen csak bedobtam a csomagtartóba a kajakos cuccok mellé, aztán vasárnap, amikor a viharban pakoltam kapkodva, valamivel kiránthattam és kiesett a földre.
De szinte mindegy is, most itt állok egy kormánnyal, melyet nem tudok visszarakni egy teljesen speciális csavar elvesztése miatt. (A csavar rögzítése belső anyás, így azt se tudom, milyen hosszú és mekkora menetnek kellene rajta lennie. A fej hengeres, melyben valamekkora imbisz bemélyedés van. A csavar hossza nagyon nem mindegy, az anyaga meg aztán végképp nem: K1 vagy K2 víz/saválló acél kell hozzá.) Csavarboltban ilyen tuti nem lesz. Első körben felvettem a kapcsolatot az egyik forgalmazó nagyker beszállítójával, de ő is igen vakarta a fejét. Talán. Jövő hétre. Fogalma sincs, mennyiért.

Csavar nélkül nincs kormány. Kormány nélkül nincs tengeri mászkálás. Egy ilyen apró hülyeség, aztán mégis mennyi minden múlik rajta.

This entry was posted in Kajak.

7 thoughts on “A szög miatt a csata elveszett

  1. Mint szórakozott sorstárs, teljesen átérzem a helyzeted, és együtt érzek. Szerintem biztos, hogy nem dobtad be csak úgy a cuccok közé, inkább a biztos hely a valószínű. (Nincs véletlenül szerszámos a kocsidban?)

    Én még futnék egy kört, és ha nincs meg, egyik kodiakos barátomtól egy zsugor sör felajánlása mellett szigorúan egy napra elkérném a darabot, és a gugliról kinéznék egy-két gépi forgácsolót. Ha nincs rozsdamentes anyaguk, rézből vagy bronzból is ugyanolyan jó. Ha jó mestert találsz úgy lehet hogy még meg is várhatod.
    (Nem láttam a csavart, de ha a fejben süllyesztett imbusz nyílás van, alapanyagnak vennék a csavarboltban egy olyan rozsdamentes imbuszcsavart, aminek a befoglaló méretei kiadják a kívánt darabot, és abból esztergálatatnék)
    Sok sikert.
    Béka a falusi mekkmester

  2. @Béka:

    Amennyire emlékszem, volt egy szakadt-kopott kisbőrönd, abban voltak a kajakos cuccok. Szerintem abba dobhattam bele, de utána ez többször is ki lett borítva gyors keresések miatt, aztán innentől beazonosíthatatlan, merre mehetett a csavar. Több kört futni nincs értelme, tényleg az utolsó mozdítható alkatrészig szétszedtem mind a csomagtartót, mind a cuccaimat.

    Most az van, hogy megvárom a jövő hetet, mit mond a beszállító, utána viszont nem marad más, mint szerezni kölcsönbe egyet és legyártatni.

  3. En megkernek egy ismerost ;) hogy szerezzen be egy par kulonbozo meretu csavart peldaul amin regeneralo uzembol. Ott van egy par 316L-es anyagu csavar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *