Hidológia

Olvasom, Winkler is bele van zúgva a Megyeri-hídba, nem csak én. Naponta elmegyek mellette, gyönyörű nappal és gyönyörű éjjel. Mármint nem a Winkler.

Persze nem én lennék, ha nem gondolkodtam volna el róla, hogy mitől is szép? Aztán rájöttem: a magasságától. Hülye dolog ez, hiszen a híd vízszintesen ível, általában valami víz két oldalát köti össze. És mégis. Nézzük meg: gyönyörű darab az Erzsébet híd, akár a régi, akár az új. Remek példányok például a Brooklyn-híd, vagy a Goldengate. Mindegyikre igaz, hogy nem csak összeköt, hanem magasra is ível. Ellenpélda: a Lágymányosi híd a semmitmondó ostor lámpatestekkel… vagy például egy roppant praktikus, de baromi ronda pontonhíd. De nézzük meg Prágát: a Károly-híd végében ott magasodik egy torony, a hídon pedig végig ott állnak a magas szobrok. Ehhez képest a szomszédos hidak… ipari hidak, semmi szépségük sincs. Meg magasságuk sem.

Vízszintesen praktikusak. Függőlegesen szépek.
Mint egy keresztrejtvény.

ps.
Aztán persze vannak kivételek. A Bay bridge, mely ronda. És a kilenclyukú híd, mely szép.
A fene se tudja.

7 thoughts on “Hidológia

  1. Lágymányosi híd… hát nem is tudom.
    Naponta látom. Este érdekes, nagyon érdekes az a világítás. Pont passzol a művészetek palotája idióta zöld / lila ( fradi / ujpest már itt is ???? ) / egyéb szineihez.
    Viszont amikor egy átmulatott szilveszter után gyalog tántorogtam keresztül rajta, nagyon de nagyon hálás voltam a tervezőnek, hogy van fény, de nem szúrja a szemem… szóval tudok róla pozitívat… :D

  2. Takoca : azonnal aruld el, a photosynth -en kivul mivel lehet ilyet osszerakni. ( sajno nemvagyok egy fotos alkat, de volna par otletem, amit nem az ms webes megoldassal akarok elsore kikiserletezni )

  3. A mostanában épült hídak közül nekem a dunaújvárosi kosárfüles híd tetszik.
    A Megyeri híd szép, de ha nem bámészkodva hajtasz át rajta akkor szétrázza a kocsit 80-as tempónál.
    Magyarázhatják az építők, de szerintem nem kellene ilyennek lennie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *