A közvetlenség bája

Mostanában vettem észre, hogy majd minden teherautón, kicsiktől a kamionokig, általában két rendszám is van: az egyik a helyén, a másik a szélvédőn.
Az utóbbi a vezető becenevét közli a nagyvilággal.

A magam részéről határozottan örülök ennek a közvetlenségnek. SZTIVEN? Nézzük csak, a hapi golyófejű, inkább kövér, mint izmos… tuti, hogy Segal akart lenni, de nem merte bevállalni. GUMIKACSA? Hohó, egy wannabe Kristoferson. NUMERAKIRÁLY? Egy fiatal srác? Ezek inkább a vágyai lesznek.
És mi mindent megtudhatunk még róluk! Itt áll velem szemben a kereszteződésben DÖNCI. Félmeztelenül ül – vagy talán teljesen, ki a fene lát bele lentről a vezetőfülkébe. Tisztán látom, hogy a mellszőrzete alapján barna lenne, ha nem lenne teljesen kopasz. Ennyi közvetlenség láttán az ember legszívesebben felkiabálna neki, hogy ‘Dönci, bazdmeg, gyere, igyunk meg egy pofa sört a sarkon!’. De komolyan, milyen más fórumon tudod elképzelni, hogy találkozol valakivel és 10-15 másodperc után már tudod a becenevét és ismered a fanszőrzete színét?

Már látom a nagyszerű jövőt. A teherautósofőr szakma emancipálódik. Szőke bombázók fogják félmeztelenül tekergetni a kormányt. A szélvédőn ott lesz a rendszámtábla: FAPUMA.

Az lesz ám az igazán szép világ.

7 Comments

  1. Egyszer kaptam olyan stopot, akivel el lehetett beszélgetni a teheratós/CB-s nevekről és szlengről. Ott tudtam meg, hogy CB-n beszélve a varázsszem a trafipax a büfékocsi meg a tengelysúly-mérő.

    Azt is mondta ez a jóember, hogy az esetek túlnyomó többségében a barátaiktól kapják ezeket a neveket és a rendszámokat a kamionosok. Többnyire valami eseményhez kapcsolódnak, és illik kitenni a rendszámot, bármi van is rajta.

    Például a Fostalicska becenevet akkor érdemelte ki a boldog tulajdonos, amikor egy nap harmadszor robbant le és hívta ki a szervízkocsit.

  2. Ez rendben is van. Én csak azt nézem kaján vigyorral, hogy ez a becézgetés ország-világ nyilvánossága előtt történik.

  3. Áldozat a célszerűség oltárán. A szélvédő az egyik olyan pont, ahol kényelmesen el lehet olvasni a szembejövő CB-s nevét.

    (Amúgy évek óta várom, hogy valaki írjon egy jobb tanulmányt a kamionos névadásról, de még nem történt meg. Lehet a nyelvészek nem járnak stoppal.)

  4. Pedig az autóstop tipikus bölcsészműfaj volt. Mondjuk, ma már ez az egész stoppolás dolog ment ki a divatból.

  5. Tényleg nem dívik már stoppolni? Mondjuk én úgyse vennék fel senki, a bringám így is túl van terhelve. Ha meg a kiccsaláddal utazunk, kicsi az esély, hogy valaki felvegye 4-ünket babakocsistól.

    De azért elméletileg arra gondolnék, hogy amíg 1500-3000Ft levonatozni a Balcsira vagy a Tiszához, addig igencsak lenne kereslet az olcsó bár időigényesebb transzportra.

  6. Az egyik 7-es busz vezetőjének beceneve: ÁTOKFAJZAT. Ez virit sárga “rendszámtáblán” a busz ablakában.

  7. @varanusz

    Én Debrecen és Miskolc között jártam stoppal amikor nem volt kedvem buszozni. Szerencsés esetben gyorsabb mint a busz, még szerencsésebb esetben lehet egy jót beszélgetni punnyadás helyett. Viszont egy rossz napon lehet a semmi közepén számolni az autókat, akik nem akarnak megállni.

    Ami meglepett, hogy még mindig nagyon él annak az egy vagy két stopposgyilkosságnak az emléke, amit vagy húsz éve követhettek el. Legalábbis annó emlegették, hogy igen, azért nem állnak meg szívesen.

Leave a Reply to varanusz Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading