….sííííp….

Valaki kisípolta a bejegyzés címét.

Miközben tekertem haza, egy nagyon hosszú, nagyon dühös írást dobtam össze fejben. Aztán a vacsora és a zuhanyzás után átgondoltam… és rájöttem, hogy ilyen részleteséggel még engem sem érdekel utólag a történet.
Szóval maradjunk annyiban, hogy az eredeti írásban szerepelt volna Mössziő Dunlop, a pneumatikus belsőgumi feltalálója, és a Magyarok Istene. Mind a kettő negatív kontextusban.

Igen, defekt. De nem ám egy sima defekt, ugyan már. Nem elég, hogy csütörtökön már volt egy dupla defektem. Á. Ma, hétfőn bejött megint egy dupla. Amikor a tartalék gumi is kilyukad. Mindez szakadó esőben. Ráadásul úgy, hogy _nem értem_… de átkozottul nem értem.
Ha szereltél már esőben egy óra hosszan defektet, úgy, hogy a végén ragasztani is kellett a gumit, akkor tudhatod, milyen volt a lelkiállapotom. A külsőmről nem beszélek, ilyenkor az összes dzsuva átmigrálódik a bringáról az emberre, az eső pedig a leglehetetlenebb helyekre is bemossa. Hazafelé egyfolytában fütyörésztem, nehogy kilőjenek, mint tavaly azt a szerencsétlen Balatont átúszó vaddisznót.

És amint hazaértem és lerogytam a teraszra, akkor érezte úgy a macska, hogy púposra kell szarnia mellettem az almot. Aztán azóta még egyszer megismételte. Csak ez a második már sokkal folyósabb lett, nem magasodott annyira fel – cserébe szagra erősített.

2 Comments

  1. Muszáj megkérdeznem, de átgondoltál mindent? Felni, nyomás stb. 26-os vs 28-as? Lehet alulméretezett neked ez a gép. Azért kötözködök, mert 30 éves aktív tekerés alatt nekem 3 defektem volt. (gumielöregedés miatt történteket nem számolva). Konkrétan a jelenlegi 6 éves SCS Landrider trekking komputere szerint 7500km alatt egysem (kopkopkop). A javítókészletemet gumimatracragasztásra használom (nem mintha jó lenne rá)
    Nem froclizni akarlak, csak felhívni a figyelmedet, hogy valami nem kerek nálad.

  2. Valószínűleg alulméretezett, mivel 110 kilós embernek már csak montit szoktak ajánlani – én viszont az országútikat imádom. (Amikor vettem, akkor még 28-as gumik voltak, a felni is ehhez illeszkedik. A légnyomást meg annyira szoktam állítani, amennyi a külső gumira írva van: jelenleg 8,5-10 bar, ha jól emlékszem.) Viszont az is tény, hogy a magas tpi számú külső szószerint megtizedelte a defektjeim számát, évi húsz-harmincról visszaestek évi egy-kettőre. (Ebből a csütörtöki első tuti az én hibám, nem volt meg a megfelelő nyomás a kerékben, be is kaptam egy felütéses defektet.)
    Viszont az, hogy kezemben marad a szelepszár fele, bizonytalanul zár a szeleptű, hogy gyári belső három helyen hasad fel 3,5 bar nyomáson… annak semmi köze a méretezéshez.

Leave a Reply to JoeP Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading