Hatásmechanizmus

Óriásplakát a Gyömrői úton. Az összes grafikai elem rajta egy gyönyörű nő arcképe, premier plánban. A szöveg valami olyasmi, hogy a kedvenc szervizem az xy autószervíz.

Elemezzük ki, hogyan is működik ez a reklám: milyen gondolatok pörögnek végig egy átlagos férfi agyában?

  • Milyen kedves, csinos lány! Hú, de megdugnám…
  • Mit is mond ez a tündibündi? A kedvenc autószervíze az xy.
  • Hmm… akkor mostantól az én kedvencem is az lesz.

Ugye, milyen groteszk? De működik. Az agyunk ugyanis nem csak logikával él – és ha nem vagyunk felfegyverkezve egészséges kritikai szemlélettel, na meg józan paraszti észjárással, akkor simán beszopjuk a kerülő úton érkező üzeneteket.

5 thoughts on “Hatásmechanizmus

  1. Ilyen plakátot látva egyből a kiborulok, hogy ki vehetett fel egy ennyire gyugyu marketingest, aki aztán megbízott egy ilyen kretén kreatívot. De legalább a plakátragasztónak lehetett volna egy kis esze és elveszíthette volna a posztereket! Nem hiszem el, hogy corp image reklám ilyen primitív módon működhet! Véleményem a témáról a blogomban (10/05).

  2. A helyzet sokkal rosszabb, mint gondolod. Az elv ugyanis működik. Oké, nem egyből. Az egyszerű férfiembernek nem lesz egyből kedvenc helye az xy szervíz… de lehet, hogy kipróbálja.

    Ma már a marketing szociológiai tanulmányokból dolgozik. Ha fel akarsz készülni ellenük, akkor neked is azokat kell olvasgatnod.

  3. Az ehhez hasonló reklámok nálam tutira nem működnek :) Mint ahogy Kovács-Kokó Istvánnak is lehet miattam kedvenc itala a Boleró. :) Sőt, Gyagya Apuka is felveheti a pénzt a nyaralásra az XY banktól bár még nincs ötlete hová megy, ez engem nem ösztönöz ugyanerre (nekem van ötletem, csak pénzem nincs, kölcsönt meg tuti nem veszek fel). Vagy én kivétel vagyok?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *