Il Ferro

Határozottan örülök a dolgok ilyetén alakulásának. Jelenleg az egész ország kajánul vigyorog azokon, akik vöröslő fejjel ülnek autójukban – mely autókról messziről ordít reklám formájában az az örök igazság, melyet a fejlettebb társadalmak már régen megtanultak: “there is no such thing as a free lunch…” azaz “ingyenkaja, barátaim, nem létezik”.
Remélem, még sokáig nem távolítják el ezeket a matricákat, hogy mindenkiben biztosan rögzüljön: ha egy ismeretlen cég/személy megkeres egy visszautasíthatatlan ajánlattal, gondolkodás nélkül vissza kell utasítani. (Pontosabban fejben le kell futtatni az “ebben neki mi a jó” tesztet – és ha nem értjük, akkor inkább nem belemenni.)

13 thoughts on “Il Ferro

  1. Üdv!

    Nem ennyire egyszerű ez.
    Az Il Ferro nem azt ajánlotta – legalábbis az én általam láttot szerződésben -, hogy a segge alá tol mindenkinek 1 új autót, hanem a reklám hordozásáért járójussodat a hitelre befizeti. Persze ebben a szerződésbenbenne volt az is, hogy 3 hónapra felfügesztheti a kifizetést, ja és bármikor felmondható.
    A másik ajánlata kevésbé ismert, ez használt autóra szolt, a saját autódra ( már kifizettet) ajánlot FIX 3 ÉVRE reklámot. Havi 45 pénzért, cserébe a te oldaladról fedezett gyanánt le kellet rakni 300 pénzt. Ez megszürte a jelenkezőket rendesen. A 300 pénzt 3 havonta 100 ezrével vehetted vissza, azaz 12 hónap alat vissza jött a pénzed, és a 12*45000 is, hacsak nem élt a cég a évenként max 3 hó fizetési szünettel.

    Ja, nekem nincs matrica a gépen :D

  2. Én máshogy fogalmaznék, de Joepnek adok igazat.

    Az a szomorú, hogy ebben az országban létezik sok ezer _hülye_/szerencsétlen ember, akinek nincs annyi esze, hogy egy nagy értékű pénzügyi konstrukciós szerződésnél utánagondoljon az apróbetűs résznek, vagy megkérdezzen egy ismerős szakértőt, hogy mi ez az egész. De legalábbis nincs annyi önkritikájuk, hogy bevallják maguknak, hogy ők ehhez _nem_értenek_. Vagy nincs egy igaz barátjuk, aki azt mondaná, hogy Gézám, gondold meg ezt jól…

    Nem kell reklámszakembernek lenni ahhoz, hogy 10 perc nyomozással kiderítsük, hogy az autónk oldala, mint reklámfelület kurvára nem ér havi 45 rugót, de talán 10-et sem.

    Én is remélem, hogy ezzel az Il Ferro felirattal jobban beleég a sok szerencsétlen fejébe, hogy a pénzhez érteni kell, még akkor is ha csak el akarjuk költeni. Kapitalizmus, vagy mi a fene… …

  3. Ott kezdődnek a bajok, hogy _befizetsz_, aztán majd kapsz havit és az neked jó lesz. Ebben az országban bármilyen pilóta játékot el lehet játszani, bármi legyen is az évszám. Egyébként mindig mosolyt fakaszt arcomra egy Il Ferro matricás autó. Legalább tudja az ember, hogy mit várjon az autó tulajdonosától.

  4. Józsi,

    Az ötlet önmagában nem hülyeség. Van egy csomó barom, aki a vársoban járkál autóval. Van egy csomó kihasználatlan reklámfelület ezeken az autókon. Már miért ne lehetne ebben üzlet?

    Az más kérdés, hogy a ma embere akkor is felvesz hitelt, ha nem kéne és általában vastagon túlkölti magát. Nyilván ez volt megfigyelhető az ilferós autóknál is.

    Tehát summázva: ha valakinek lett volna annyi esze, hogy nem a reklámbevételből akarta volna finanszírozni az autójának a tőkeköltségét, akkor szerintem ez nem lett volna rossz ötlet. Nyilván nem ér havi 40-et egy “BestOfMichelleWild DVD collection” matrica egy autó oldalán, de havi 4-5eFt szerintem akár reális is lehetett volna.

  5. Azért szociológiailag is megérne egy komoly elemzést. Szinte kivétel nélkül minden ilyen megbélyegzett autós rendkívül offenzíven közlekedik. Gondolom az a hülye, aki ráugrott erre, eleve egy szelekció, plusszban benne van egy “nem dolgoztam megérte (és nem is fogok mert fizeti a ilferro), nemérdekel milesz vele” érzés is. Rövidebben: Cégautó szindróma.
    Mégvalami ami bűzlik a történetben: Én nem hiszem el, hogy csak 8000 ügyfelük volt. Sokat autózok, van szemem, ekkorát nem tévedhet az arányérzékem. Szerintem sok volt a “szürke” szerződés is. Aki felfogta, hogy ez jövedelem és majd az APEH rá fog szállni, az nem erőltette a hivatalos papírozást.

  6. Megdöbbenve olvasom a hozzászólásaitokat, mint részben érintett.
    Az öcsém kb. 14-15 hónapja szállt be az Il Ferro üzletébe. Részletes, jól dokumentált, világos szerződést kötött akkor, amikor nyoma sem volt még a mai állapotnak. A szerződés érthetően tartalmazta, hogy miért mit ad: adott levezetett kilométer után fix havi díjat.
    Az öcsém napi 70 km-t autózik, saját tulajdonú, korábban részletre vásárolt autójával. A filozófiája egyszerű volt: ha pusztán annyit kell tennie, hogy a közlekedés során autójával reklámoz valamit és ezért kap egy méltányos összeget, akkor már megérte neki. Körülnéztünk, bel- és külföldi ismerősöket (köztük ügyvédeket!) is megkérdeztünk, mindenki korrekt ajánlatnak vélte.
    A cég az utolsó hónapig napra pontosan fizette az összegeket. Miután kiderült, nincs tovább, az öcsém tudomásul vette, hogy a befizetett összege után kb. 30% nyereséget ért el, a kezdőtőkéje visszajött, nem bukott semmit. Olyan autója van, amit e konktraktus nélkül is el tud tartani, nem rendítette meg a botrány, de nem is örült neki. Egyébként betartja a közlekedési szabályokat, nem nekrofil, nem eszik gyerekeket, hétköznapi, normális ember.

    Még valami: aki most okoskodik, hogy jujj, irreálisan magas összeget fizettek, meg ő tudta, meg ígyúgy, az húzzon el a sunyiba. Kérdezzen meg bármilyen marketingest, mennyibe kerül egy autóreklám manapság. Meg fog lepődni.

  7. Nem tudom, én nem ragasztgatnék semmit az autómra. Se kereskedelmi rádiók matricáit, se reklámot – hosszabb időre meg különösen nem, mert a nyoma leszedés után is megmarad. Különbenis, az autóm szép, már csak ezért sem csúfítanám el valami otromba reklámmal… nem beszélve arról, hogy szvsz ciki.

  8. Dr. Szöszi!

    Tetszik a nicked! Azt hiszem, mindenki érti itt, hogy mit is akarsz mondani. Mégis sok olyan embert ismerek akik csak azért vettek új autót mert az Il Ferro majd fizeti. Pedig az ajánlat nem ez. Mint azt az elején is irtam azért a felületért fizettek amin reklámoznak. Az hogy mennyit, és hogy az irreális-e azt meg mindenki döntse el maga. Csak annyit ehez, nekem a céges autóra a reklám 210 pénz lenne.

  9. A piramisjáték alap-marketing elve, hogy az aki az elején lép be, az jól járjon. Az hogy Szöszi öcsi az elején beleugrott és nem járt rosszul (ez egyébént bizos? Az APEH nyilatkozat után is jó üzletnek tünik?(mármint, hogy jövedelemadóköteles a bevétel, aki nem adózott, az kamatos bírságot fizet)) szóval az, hogy öcsi nyereséges, az a pilótajátékok rendszeréből adódik, nem pedig a cég korrektségéből.

    Az autóreklám biztosan nagyon drága lehet, de az illferró egy forintot sem kapott érte, hiszen csak magát és keresztszerződésekkel, bartelüzletekkel est, penthouse, hekus stb. ujságokat reklamozott. Akik ugye nem pénzt fizettek érte, hanem viszontreklámoztak. Szöszöcsi pénzét az új palimadarak beugróiból fizették ki. És igenis egy kicsit is körültekintő embernek eszébe se jutott belevágni. Uff.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *