Huh…

Lassan három napja nem érem el se telnet-tel, se ping-gel a mail.externet.hu-t, miközben weben keresztül azért látom a leveleimet. Gondoltam rákérdezek a szolgáltatónál, hogy mi a fene van: megváltoztatták a DNS rekord nevét, ledőlt a szerver, vagy micsoda.

Központi telefon, IVR, Műszaki Ügyfélszolgálat.

– Jó napot kivánok, XY vagyok, miben segíthetek?
– Jó napot kívánok. Az a gondom, hogy három napja nem érem el a mail.externet.hu-t. Történt vele valami mostanában?
– Nem, semmi. Outlook-ot használ?
– Igen.
– Akkor biztos ott van valami probléma.
– Nem hinném. Több helyről, több gépről próbáltam elérni és még a ping-re sem válaszol.
– A webmail működik?
– Igen.
– Akkor a szerver működik.
– Ember, az webes elérés. Én más protokollon próbálom.
– Akkor csak az Outlook marad.
– Nézze, beírom, hogy telnet mail.externet.hu 25, semmi válasz. Beírom, hogy telnet mail.externet.hu 110, semmi válasz. Beírom, hogy ping mail.externet.hu, semmi válasz. Mindezt az otthoni gépről, a munkahelyi gépről és egy weboldalról is.
– Mi is az ön felhasználói neve? Telnet?

Huh. Bakker, kék norvég.

Aztán lassan oszlik a köd. A munkahelyről azért nem értem el, mert farok voltam. Javítva a hibát, már megy a telnet. Ennek ellenére a webről a ping továbbra sem megy – de legalább tudom, hogy a szerver ténylegesen működik.

Este teszt otthon: semmi. Se ping, se telnet. Tűzfal kikapcsolva, más postafiókok működnek… mi a franc lehet ez? Végül kínomban beléptem a routerre, lebontottam az adsl kapcsolatot, majd újrakonnektáltam, mindezt azért, hogy új IP címem legyen. És ezzel már elértem a szervert.
Kedves. A szolgáltató blokkolja saját tartományának egy részéből saját mail szerverének az elérését. Kíváncsi lennék, Mr. Telnet a Műszaki Ügyfélszolgálaton mennyi idő alatt derítette volna ezt ki.

3 Comments

  1. A Chello rendszeresen teszi RBL listára a saját előfizetőit. Ott is vannak érdekes telefon beszélgetések…

  2. http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=dsfs@mail.externet.hu+
    de azt is megjegyezném hogy az ip-ét meg se probáltad az irás szerint a telnet-nél….
    ergo azt sem értem hogy mért hivtad az üfsz-et.

  3. Már miért próbáltam volna meg? A ping-nél látszott, hogy a névfeloldás jól működik, onnantól meg mindegy, melyiket használom.
    Miért hívtam az ügyfélszolgálatot… miért, te mit szoktál hívni, ha nem érhető el egy szolgáltatás? A Műszaki Ügyfélszolgálat eléggé kompetens választásnak tűnt számomra.

Leave a Reply to JoeP Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Discover more from MiVanVelem

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading