No, két érdekes link kerékpár témában. (Nem is csodálom, amilyen idő van, simán lehet nyomulni két keréken.)

A kerékpárút a tóparti önkormányzatok tulajdonában van, de a települések azt hangoztatják: a fenntartásra nincs pénzük, s az egyébként is állami feladat lenne. Ezzel szemben a közlekedési minisztériumnak a kezdetektől az az álláspontja, hogy a kerékpárút karbantartása önkormányzati kötelezettség.
– Miközben tart a vita, egyre rosszabb állapotba kerül a gazdátlan kerékpárút. Mind több helyen megsüllyed, töredezik az aszfalt, olykor kidőlt fák, letört ágak torlaszolják el az utat, lekopnak a burkolatjelek – mondta Nagy András, a Magyar Kerékpárosklub balatoni szervezetének vezetője, Balatonszőlős polgármestere. Hozzátette: a tóparti települések többsége egyszerűen nem tud pénzt áldozni az úthálózat fenntartására szűkös költségvetéséből.
cikk

Nos, igen. Tavasszal éltem át ezt a dilemmát – aztán úgy döntöttem, inkább megyek az autók között. Egy outival egyszerűen nem lehet bírni a hepéket meg a hupákat – a 25 káemhás sebességről nem is beszélve. Bár a legjobb Budataván volt, egy kanyarban szembe jött velem Hanzi és családja, felfújt gumimatracokkal, delfinnel és gumicsónakkal. Árokba vetődés lett a vége.
Tudom, autók között is veszélyes, de ott legalább lehet haladni. A kerékpárút meg maradjon meg azoknak, akik el akarnak ugrani a nyaralótól a boltba.

Kész a Városliget-Gödöllő kerékpárút hiányzó szakasza: 800 méter hosszú és 52 millióba került. Egy kis híd is van rajta.
Átadták a Budapest-Gödöllő kerékpárút eddig hiányzó zuglói összekötő szakaszát. A Paskál lakópark mellett, a Rákos-patak partján kialakított kerékpársáv és híd megépítése több mint 52 millió forintjába került a zuglói önkormányzatnak.
cikk

Ezt most hogyan? Én az év nagy részében erre járok kerékpárral: a Sportcsarnoktól vagyok kénytelen végigdöngetni a Mogyoródi úton a Vezér útig, majd a Paskál lakótelep mellett elsuhanva követni a Rákos patakot. Ha jól gondolom a cikkben leírtakat, akkor a kerékpárútnak vagy a Mogyoródi, vagy az Egressy úton kellene haladnia. Ehelyett a Paskál lakópark mentét írják, ahol ugyan nem volt eddig kerékpárút, de a nem túl forgalmas szervízúton simán lehetett haladni. De hogy lesz ebből a Városliget biztonságos elérése?

Kapcsolódó link: kerékpárút-térkép Budapesten.